Primăria Iaşi a găsit metode de a evita disponibilizările
Una dintre soluţiile pe care le-au găsit administraţiile locale pentru a evita disponibilizările a fost crearea unor firme care să preia atribuţiile unora dintre direcţiile primăriilor.
Articol de Raluca Daria Diaconiuc, Iaşi, 02 Septembrie 2010, 15:08
Una dintre soluţiile pe care le-au găsit administraţiile locale pentru a salva locurile de muncă ale angajaţilor ce urmau să fie concediaţi în urma obligaţiei legale de reducere a cheltuielilor a fost crearea unor firme care să preia atribuţiile unora dintre direcţiile primăriilor.
Costurile serviciilor cresc, însă, în urma acestei reorganizări, iar salariaţii nu scapă de riscul de a-şi pierde slujba.
La Iaşi, în prima fază, circa 700 de angajaţi au scăpat de concedieri, adică aproximativ jumătate din numărul iniţial.
Ca şi în alte oraşe din ţară, primăria municipiului Iaşi a creat două societăţi comerciale către care a transferat atât atribuţiile cât şi bunurile şi angajaţii Direcţiei Pieţelor şi ai celei de Servicii Publice.
Pe locuitorii oraşului această schimbare nu-i afectează în nici un fel, îi asigură viceprimarul Romeo Olteanu, însă pentru administraţie şi pentru firmele nou-create apar primele probleme.
"Cele două direcţii care se transformă acuma în societăţi îşi vor continua activitatea ca şi până acum.
"Probabil pentru Administraţie va fi ceva mai scump fiindcă intervine la preţurile de producţie şi TVA care până acuma nu era şi, probabil, cele două societăţi nou-create trebuie să-şi dimensioneze efectivul şi bugetul ca să supravieţuiască", a declarat Romeo Olteanu.
Nici directorul uneia dintre societăţi care ţine de primăria municipiului Iaşi, Cristian Stelică, nu exclude posibilitatea ca în perioada următoare să mai fie daţi afară oameni întrucât firma va trebui să respecte regulile economiei reale, chiar dacă este direct subordonată administraţiei locale.