Ministerul Afacerilor Europene a lansat linia telefonică Telverde-Solvit
Începând de miercuri, românii pot reclama, mai uşor, încălcarea drepturilor lor de cetăţeni ai Uniunii Europene într-un alt stat membru.

Articol de Florin Lepădatu, 17 August 2017, 06:37
Începând de miercuri, românii pot reclama, mai uşor, încălcarea drepturilor lor de cetăţeni ai Uniunii Europene într-un alt stat membru.
Ministerul Afacerilor Europene a lansat linia telefonică Telverde-Solvit.
Reporterul RRA, Mihaela Dumitrescu: " Acest serviciu îndeplineşte rolul de intermediar şi se ocupă de problemele transfrontaliere dintre o întreprindere sau un cetăţean, pe de o parte, şi o autoritate publică, pe de alta, acolo unde există posibilitatea ca legislaţia comunitară să fi fost aplicată în mod necorespunzator.
Numărul 0800.672.507 poate fi apelat, gratuit, din orice reţea de telefonie fixă sau mobilă, de luni până vineri, în intervalul orar 09:00 - 16:00.
Termenul de soluţionare a cererilor în cadrul Solvit este de zece săptămâni, iar serviciul este gratuit.
În sfera de competenţe intră: recunoaşterea calificărilor profesionale şi a diplomelor în alte state membre ale Uniunii Europene, calcularea pensiilor şi a indemnizaţiilor de şomaj, înmatricularea autovehiculelor şi permisele de conducere, obţinerea permiselor de şedere, accesul la educaţie sau circulaţia capitalurilor şi rambursările de TVA.
Ministerul Afacerilor Europene susţine că, prin lansarea acestei linii telefonice gratuite, vrea să arate că cetaţenii români sunt protejaţi şi că statul reacţionează atunci când există orice semnal că ei sunt trataţi incorect.
Solvit este un mecanism creat şi coordonat de Comisia Europeană în domeniul pieţei interne.
Anul trecut, Solvit s-a ocupat, la nivelul Uniunii Europene, de 2.414 cazuri.