Lucrările de refacere a planşeului Unirii din centrul Capitalei
De sîmbătă, de la ora 5:00, intră în vigoare restricţii de circulaţie în zona Unirii, care vor fi menţinute până la finalul anului.

Articol de Radio România Actualităţi, 20 Iunie 2025, 19:14
Lucrările de refacere din temelie a planşeului Unirii din centrul Capitaliei încep sâmbătă şi în faţa Hanului lui Manuc. Tot de sîmbătă, de la ora 5:00, intră în vigoare restricţii de circulaţie în zonă, care vor fi menţinute până la finalul anului.
Diana Surdu vine cu detalii: ”Etapa actuală presupune lucrări ample în zona din faţa Hanului lui Manuc, unde vor avea loc săpături şi dezvelirea planşeului Unirii. La finalul acestei faze, structura de beton care acoperă în prezent piaţa Unirii va fi dezafectată complet, urmând a fi înlocuită cu o nouă construcţie. Cea mai importantă modificare rutieră vizează Splaiul Independenţei, unde traficul va fi închis pe sensul de mers dinspre Piaţa Naţiunile Unite către Piaţa Unirii. De asemenea, vor fi deviate traseele unor linii de autobuz şi vor fi înfiinţate două noi staţii pe Bulevardul Unirii.
Daniel Băluţă, primarul sectorului 4: ”Şoferii care vin de pe Bulevardul Corneliu Coposu, dinspre Universitate către Patriarhie, vor folosi acest drum provizoriu, care este gata. Drumul are trei benzi de circulaţie şi trotuare. Una dintre benzi este destinată STB-ului. Circulaţia pietonală către staţiile de metrou nu este afectată.
A doua restricţie este valabilă pentru şoferii care vin dinspre Calea Victoriei sau dinspre Eroilor. Aceştia nu vor mai putea circula pe Splaiul Independenţei, care se va închide între Piaţa Naţiunile Unite şi staţia de metrou Piaţa Unirii 1. Aceştia au la îndemână o rută ocolitoare prin faţa Palatului Parlamentului şi apoi pe Bulevardul Unirii, în linie dreaptă, pentru a ajunge la Piaţa Unirii.”
Lucrările actuale acoperă o suprafaţă semnificativă. Planşeul are o lungime de aproximativ 900 de metri şi o lăţime de 360 de metri. Placa de beton existentă, cu o grosime actuală de 70 de cm, va fi înlocuită cu una nouă, cu o grosime de până la 140 de cm. De asemenea, proiectul presupune înlocuirea completă a infrastructurii subterane, inclusiv casetele pentru colectarea apei pluviale. Costurile totale ale proiectului se ridică la aproximativ 800 de milioane de lei fără TVA.”/editor Florin Lepadatu/