Linia telefonică naţională destinată copiilor- 119
Linia telefonică naţională destinată copiilor, 119, se dezvoltă printr-un proiect de modernizare derulat până la începutul anului 2027.

Articol de Radio România Actualităţi, 19 Iunie 2025, 21:11
Linia telefonică naţională destinată copiilor, 119, se dezvoltă printr-un proiect de modernizare derulat până la începutul anului 2027 de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale. Cele două instituţii au anunţat că vor fi aplicate soluţii digitale avansate de alertare, identificare şi intervenţie.
În cadrul noului site 119 va exista şi o aplicaţie de tip chatbot pentru informare şi suport, care va putea răspunde în timp real la întrebări frecvente, cele mai multe sugerate chiar de copiii consultaţi pentru construirea acestui instrument. Aplicaţia va permite şi conectarea celui care o accesează cu personalul specializat din cadrul DGASPC, iar o variantă mobilă pentru intervenţii pe teren le va permite echipelor de specialişti iniţierea apelurilor de voce sau video securizate către centrul de comandă, precum şi consultarea fişelor de caz în timp real pentru comunicare rapidă şi eficientă cu operatorii liniei telefonice.
La numărul unic de urgenţă 119 pot fi raportate cazurile de abuz, neglijare, exploatare şi orice altă formă de violenţă asupra copilului./editor Florin Lepadatu/