Ghid pentru Black Friday
Specialiştii vin cu recomandări, care să-i ajute pe oameni să aleagă oferta potrivită şi să se ferească de eventuale fraude.
Articol de Radiojurnal, 06 Noiembrie 2025, 13:56
Magazinele de pe internet din România estimează că ediţia de anul acesta a Black Friday, adică ziua reducerilor, va aduce noi recorduri de comenzi şi implicit financiare.
Specialiştii vin însă şi cu o serie de recomandări, care să-i ajute pe oameni atât să aleagă oferta potrivită, dar şi să se ferească de eventuale fraude.
Chiar dacă multe magazine au dat deja startul reducerilor, oficial, ediţia din 2025 a Black Friday are loc vineri.
Verificarea atentă a site-urilor înainte de plasarea comenzii este una din recomandările specialiştilor.
Pregătirea din timp a unei liste de cumpărături, pentru a putea profita eficient de ofertele dorite şi verificarea politicii de retur şi garanţie a site-urilor, sunt alte aspecte care trebuie avute în vedere, potrivit Asociaţiei Române a Magazinelor Online.
Nu în ultimul rând, este important ca oamenii să fie atenţi la fraude, să nu ofere date de pe carduri în apeluri telefonice şi să nu accepte plăţi în conturi personale prin transfer bancar.
Şi ANCOM, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, atrage atenţia românilor să nu cadă victime înşelătoriilor.
Între recomandările făcute: să nu răspundă la mesaje transmise aparent de furnizori de servicii poştale.
Acestea pot solicita fie accesarea unui link, fie furnizarea de informaţii personale - precum numărul cardului bancar.
În cazul în care întâmpină probleme legate de livrarea unor produse, utilizatorii sunt sfătuiţi să se adreseze în primul rând magazinului online.
În lipsa unei soluţionări, se poate merge către ANPC, după caz, către Centrul European al Consumatorilor, sau se poate acţiona conform menţiunilor de pe site-ul comerciantului respectiv.
În oricare dintre cazuri, este esenţial ca utilizatorii să păstreze documentele care dovedesc achiziţia, respectiv factură, bon fiscal, formular de livrare.












