Funcţionarii de la Serviciul de Evidenţă a Populaţiei vor putea să elibereze certificate de căsătorie
Proiectul care modifică legea privind actele de stare civilă şi Codul Administrativ a fost votat astăzi de Camera Deputaţilor.

Articol de Cătălin Purcaru, 13 Mai 2025, 13:26
Funcţionarii din cadrul Evidenţei Populaţiei vor avea posibilitatea să presteze servicii de stare civilă. În prezent, legislaţia prevede că doar funcţionarii din cadrul serviciului de Stare Civilă pot face acest lucru.
O altă modificare vizează posibilitatea delegării de către primar a atribuţiilor de stare civilă funcţionarilor sau angajaţilor din cadrul serviciilor publice de interes local. Actul normativ mai prevede introducerea certificatelor de căsătorie în sistemul informatic.
Mihai Sebastian Rusu, deputat PNL, unul dintre iniţiatori: Practic, vom da posibilitatea primarilor să completeze aceste certificate de căsătorie olograf, după care să le introducă în sistemul informatic. Prin această iniţiativă, oferim o soluţie funcţională echitabilă şi realistă la o problemă administrativă urgentă.
Iniţiatorii proiectului legislativ spun că prin schimbările propuse serviciile de stare civilă vor fi rapide şi de calitate. Actul normativ va fi transmis la Senat, pentru vot decizional.