UE cere giganților internetului rapoarte despre contracararea dezinformării
Companiilor Google, Facebook, Twitter şi Microsoft li s-a cerut să furnizeze date referitoare la modul în care s-a propagat dezinformarea în timpul crizei coronavirusului.
![UE cere giganților internetului rapoarte despre contracararea dezinformării](https://www.romania-actualitati.ro/img.php?u=https%3A%2F%2Fwww.romania-actualitati.ro%2Fuploads%2Fmodules%2Fnews%2F0%2F2021%2F1%2F28%2F146722%2F1667248331-c5e86f39.jpg&w=960&h=540&c=1)
Articol de Sergiu Şteţ, 28 Ianuarie 2021, 16:08
Comisia Europeană a cerut companiilor Google, Facebook, Twitter şi Microsoft să continue pentru încă şase luni repoartele lunare în privinţa eforturilor lor de a contracara fenomenul "fake news", în special pe tema COVID-19.
Reuters amintește că platformele online şi reţelele de socializare au fost ţinta criticilor la nivel global în legătură cu propagarea ştirilor false, ceea ce a declanşat apeluri la adresa organismelor de reglementare de a le constrânge să îşi intensifice eforturile de gestionare a fenomenului sau să urmeze unele reguli stricte.
Companiile, alături de TikTok şi agenţii de publicitate, au semnat codul de bune practici al Uniunii Europene pentru a contracara dezinformarea de pe platformele lor şi trebuiau să prezinte rapoarte privind eforturile lor în acest sens, pentru o perioadă iniţială de şase luni.
Rapoartele vor continua timp de încă şase luni, datorită relevanţei lor pe durata pandemiei, afirmă executivul UE. Companiilor li s-a transmis să furnizeze mai multe date referitoare la modul în care s-a propagat dezinformarea în timpul crizei coronavirusului şi la impactul acţiunilor lor în statele UE.
"Pandemia a devenit un teren fertil pentru afirmaţii false şi teorii ale conspiraţiei, iar platformele sunt amplificatori importanţi ai acestui tip de mesaje", a declarat comisarul european pentru valori şi transparenţă, Vera Jourova.
"Trebuie să continuăm să colaborăm pentru a optimiza lupta noastră cu dezinformarea, însă avem nevoie de mai multă transparenţă şi de un efort mai mare din partea platformelor online", a adăugat Vera Jourova.