Shein deschide primul magazin fizic în Paris
Gigantul chinez de fast‑fashion Shein a inaugurat un magazin în centrul Parisului, în timp ce activiștii protestează împotriva impactului său asupra mediului și a recentului scandal al păpușilor sexuale.
Articol de Radiojurnal, 05 Noiembrie 2025, 10:59
Într-o premieră mondială, gigantul chinez Shein al comerţului pe internet îşi deschide miercuri primul său magazin fizic într-o clădire emblematică din centrul Parisului.
Inaugurarea are loc în plin scandal al păpuşilor sexuale cu caracter pedofil, scoase la vânzare de platforma chineză şi retrase ulterior la intervenţia autorităţilor franceze, care continuă ancheta. Dominator pe piaţă cu produsele sale ieftine, Shein a fost primit cu proteste de activiştii ecologişti din Franţa, după cum transmite corespondenta RRA, Daniela Coman.
Reporter: În timp ce clienţii obişnuiţi ai comerţului online abia aşteaptă momentul, animaţi de clipurile video exaltate ale influencerilor, cea mai mare parte a francezilor văd evenimentul ca pe o provocare, un prim pas către îngenuncherea producţiei interne şi europene de produse nealimentare de larg consum.
Asociaţiile ecologiste şi anti-consumiste protestează de câteva zile în faţa magazinului împotriva comerţului electronic cu haine, încălţăminte şi obiecte ieftine şi de proastă calitate.
Poliţia franceză antifraudă a sesizat justiţia în cazul a două platforme chinezeşti de vânzări
Franţa pare incapabilă să oprească tăvălugul chinez, comentează presa, care critică întârzierea adoptării unei legi aflate în lucru privind reducerea impactului industriei textile asupra mediului înconjurător.
Singura opţiune rămasă este apelul la responsabilizarea consumatorilor, care ar trebui să uite de tricourile de un euro şi să înceapă să se îngrijoreze de lista nesfârşită de probleme pe care Shein le aduce Franţei şi lumii, poluator mondial, prin emisiile de carbon rezultate din producţia hainelor sale de poliester, care ajung rapid la gunoi, prin produsele toxice sau jucăriile periculoase, oferă condiţii de muncă îngrozitoare, nu respectă protecţia consumatorilor şi nici legile concurenţei loiale.
Pe de altă parte însă, dominaţia acestui tip de comerţ, devenit deja modă, pare imposibil de combătut în condiţiile milioanelor de clienţi pe care aceste site-uri au reuşit să-i atragă.












