Ascultă Radio România Actualitaţi Live

România vrea sa atace la Curtea de Justitie a UE o decizie a PE

România vrea sa atace la Curtea de Justitie a UE o decizie a PE
Arhivă foto: Răzvan Stancu.

Articol de Carmen Gavrilă, 09 Iulie 2020, 17:43

Romania intentioneaza sa atace la Curtea de Justitie a Uniunii Europene Pachetul Mobilitate 1 adoptat de Parlamentul European, dupa negocieri cu celelalte institutii europene. Autoritățile române considera discriminatorii pentru transportarorii romani o serie de prevederi ale normelor revizuite. Ministerul de Externe si Ministerul Transporturilor arata intr-un comunicat ca, pe parcursul negocierilor la nivel european, au semnalat in mod repetat ca unele prevederi din Pachetul Mobilitate 1 au implicații negative si vor afecta funcționarea pieței interne, activitatea de transport rutier în Uniune dar și obiectivele în domeniul schimbărilor climatice.

O chestiune criticata de partea romana este obligatia de intoarcere obligatorie a camioanelor in tara de origine, dupa 8 saptamani, chiar daca acestea sunt goale. Romania a atras atentia in timpul negocierilor ca acest fapt duce la consum inutil de combustibil si deci la noxe, ceea ce impiedica indeplinirea tintelor climatice ale uniunii. Comisia Europeana a anuntat ca vor exista studii de impact privind prevederile dar pachetul urmeaza sa intre in vigoare in curand, dupa publicarea in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Comisarul European pentru transporturi, Adina Valean, a declarat ca autoritatile romane au dreptul daca vor sa sesizeze Curtea Europeana de Justitie privind prevederile care aduc atingere obiectivelor pactului Ecologic si concurentei pe piata unica.

Romania si tarile situate la marginea Uniunii au atras atentia ca normele revizuite discrimineaza companiile din aceste state in raport cu cele din centrul si vestul Europei, care nu trebuie sa parcurga mai multi kilometri daca nu au marfa de incarcat la 8 saptamani. In esenta Romania reclama conditii de discriminare si concurentă neloială.

Potrivit pachetului mobilitate, camioanele trebuie să se întoarcă la centrul operațional al firmei la fiecare opt săptămâni, indiferent ca au sau nu marfa de transportat. De asemenea, companiile trebuie să-și organizeze programele astfel încât șoferii angajați în transportul transfrontalier de mărfuri să se poată întoarce acasă la intervale regulate, adica la fiecare trei sau patru săptămâni, în funcție de calendarul de lucru. Noile reguli spun clar si ca perioada de odihnă obligatorie de la sfârșitul săptămânii nu poate să fie petrecută în cabina camionului iar dacă perioada de odihnă nu este petrecută acasă, companiile trebuie să plătească cheltuielile de cazare ale șoferilor. De asemenea pentru ca transportul temporar de bunuri de către transportatori nerezidenți într-un stat membru sa nu devina sistematic, va exista, o „perioadă de așteptare” de patru zile înainte de a putea efectua noi operațiuni de astfel de transport în aceeași țară, cu același vehicul.

(PE)

Industria turismului se pregăteşte de un sezon dificil
În lume 19 Aprilie 2024, 23:34

Industria turismului se pregăteşte de un sezon dificil

Preţurile vacanţelor sunt aşteptate să fie şi cu 10-15% mai mari decât anul trecut - a declarat preşedinta Asociaţiei...

Industria turismului se pregăteşte de un sezon dificil
Un cetățean american a murit în oraşul Donețk
În lume 19 Aprilie 2024, 20:28

Un cetățean american a murit în oraşul Donețk

Russell Bentley, cetăţean american, era un susținător declarat al forțelor susținute de ruși din Ucraina, pe care presa rusă...

Un cetățean american a murit în oraşul Donețk
Explozii în zona oraşului iranian Isfahan
În lume 19 Aprilie 2024, 19:41

Explozii în zona oraşului iranian Isfahan

Teheranul a minimizat incidentul şi a indicat că nu are planuri de represalii, un răspuns care pare să aibă ca scop evitarea...

Explozii în zona oraşului iranian Isfahan
Portul din Odesa, „unul dintre cele mai importante infrastructuri navale din lume” 
În lume 19 Aprilie 2024, 19:28

Portul din Odesa, „unul dintre cele mai importante infrastructuri navale din lume” 

Prin Odesa, ies catre Africa, Europa sau Asia aproximativ 140 de milioane de tone de cereale pe an.

Portul din Odesa, „unul dintre cele mai importante infrastructuri navale din lume” 
Preţul petrolului şi-a revenit, după ce barilul se scumpise cu mai mult de 4 procente
În lume 19 Aprilie 2024, 16:44

Preţul petrolului şi-a revenit, după ce barilul se scumpise cu mai mult de 4 procente

Preţul petrolului s-a repliat, astăzi, după ce barilul s-a scumpit timp de câteva ore cu mai mult de 4 procente,...

Preţul petrolului şi-a revenit, după ce barilul se scumpise cu mai mult de 4 procente
Miniştrii de Externe ai G7 susțin întărirea apărării antiaeriene a Ucrainei
În lume 19 Aprilie 2024, 16:32

Miniştrii de Externe ai G7 susțin întărirea apărării antiaeriene a Ucrainei

CIA a avertizat că Ucraina ar putea pierde războiul până la sfârşitul anului dacă nu va fi sprijinită corespunzător. Mâine,...

Miniştrii de Externe ai G7 susțin întărirea apărării antiaeriene a Ucrainei
Israel, "atac de amploare redusă asupra Iranului"
În lume 19 Aprilie 2024, 13:53

Israel, "atac de amploare redusă asupra Iranului"

Surse militare iraniene au comunicat agenției Reuters că atacul a fost minimal și că, după toate probabilitățile a fost...

Israel, "atac de amploare redusă asupra Iranului"
Bombardier supersonic cu rază lungă de acţiune, distrus de forţele ucrainene
În lume 19 Aprilie 2024, 09:55

Bombardier supersonic cu rază lungă de acţiune, distrus de forţele ucrainene

Comandantul Forţelor Aeriene precitează că este pentru prima dată când unităţile ucrainene distrug un bombardier supersonic...

Bombardier supersonic cu rază lungă de acţiune, distrus de forţele ucrainene