Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Program redus de muncă pentru angajaţii Renault din Europa

Aproximativ 10 mii de angajaţi ai uzinelor Renault din Europa vor avea programul redus de lucru. În România nu se vor lua aceste măsuri, spune directorul de comunicare Renault România.

Program redus de muncă pentru angajaţii Renault din Europa
Angajaţi ai uzinei Renault din Valladolid, Spania. Foto: Reuters.

Articol de Roxana Vasile, Paris, 25 Octombrie 2011, 16:03

Din Franţa, vine anunţul că aproximativ 10.000 de angajaţi din Europa ai uzinei Renault, vor avea programul de lucru redus în perioada următoare, din cauza previziunilor pesimiste cu privire la piaţa auto pentru anul viitor.

Partea plină a paharului - prea multe maşini asamblate din vară până acum; partea goală - prea puţine comenzi.

Din orice perspectivă ar fi văzute lucrurile, decizia conducerii celor de la Renault este aceeaşi: de mâine până pe 1 noiembrie inclusiv, toţi angajaţii uzinei de la Douai din nordul Franţei, vor intra în şomaj parţial.

Pentru Carlos Gohsn, preşedintele-director general al constructorului de automobile, este vorba de o situaţie punctuală, care să permită regularizarea stocurilor, ceea ce va face, însă, ca 4.800 de muncitori să rămână acasă o săptămână.

Şi în alte fabrici au fost anunţate măsuri similare. La Sandouville şi Flins-sur-Seine angajaţii, peste 5.000 în total, vor fi obligaţi să facă toţi punte între weekend şi sărbătoarea religioasă de marţi - Toţi Sfinţii, care în Franţa este zi nelucrătoare.

Aceeaşi decizie a fost luată şi în cazul Uzinei Novo Mesto din Slovenia.

Din fericire, în România nu se pune problema unei astfel de măsuri, după cum dă asigurări Anca Oreviceanu, director de comunicare.

"Pentru moment, la Dacia nu sunt prevăzute schimbări în ceea ce priveşte programul de lucru sau numărul angajaţilor. Uzina lucrează acum la capacitatea maximă pentru a satisface cererile clienţilor", a spus Anca Oreviceanu.

Atât Renault, cât şi Peugeot şi Citroën întrevăd o scădere a vânzărilor în lunile următoare.

În aceste condiţii, industria de automobile trebuie susţinută în continuare sau trebuie schimbată politica în materie de transporturi.

Yves Cochet, deputat ecologist, este, mai degrabă, pentru a doua variantă.

"În 2008 - 2009, statul a împrumutat ambilor constructori circa 10 miliarde de euro, ori ei nu şi-au schimbat prea mult politica. Date fiind actualele circumstanţe financiare europene, nu e sigur că cererea de maşini noi va creşte la anul. De aceea, cred că este necesară reconversia unei părţi a angajaţilor pentru producerea, de pildă, de autobuze. Jumătate din deplasările francezilor sunt sub 3 km; prin urmare, ele sunt adaptate maşinilor mici şi, desigur, transportului în comun", a afirmat Yves Cochet..

Renault, avertizat în legătură cu o nouă relocare
Economie 12 Ianuarie 2010, 13:46

Renault, avertizat în legătură cu o nouă relocare

Guvernul francez avertizează firmele ajutate de stat să-şi menţină activitatea din ţară.

Renault, avertizat în legătură cu o nouă relocare
România a înregistrat cea mai mare creştere a costurilor cu forţa de muncă din toată UE, în primul trimestru
Economie 16 Iunie 2025, 21:26

România a înregistrat cea mai mare creştere a costurilor cu forţa de muncă din toată UE, în primul trimestru

Avem o creştere de 16,1 procente, de patru ori mai mult decât media Uniunii Europeane, care este de 4,1%, şi de cinci ori mai...

România a înregistrat cea mai mare creştere a costurilor cu forţa de muncă din toată UE, în primul trimestru
Noul buget pe termen lung al Uniunii Europene trebuie să fie mai bine direcţionat
Economie 16 Iunie 2025, 18:44

Noul buget pe termen lung al Uniunii Europene trebuie să fie mai bine direcţionat

Auditorii Curţii susţin că transparenţa şi răspunderea de gestiune trebuie asigurate printre altele printr-un audit extern...

Noul buget pe termen lung al Uniunii Europene trebuie să fie mai bine direcţionat
Consecințele economice ale conflictului dintre Israel și Iran
Economie 16 Iunie 2025, 18:32

Consecințele economice ale conflictului dintre Israel și Iran

Intensificarea conflictului dintre Israel și Iran poate avea efecte economice negative semnificative.

Consecințele economice ale conflictului dintre Israel și Iran
CFR Călători nu va intra în faliment şi nici nu se pune problema sistării activităţii sale
Economie 16 Iunie 2025, 18:02

CFR Călători nu va intra în faliment şi nici nu se pune problema sistării activităţii sale

Conducerea acesteia are, luni, mai multe întâlniri cu reprezentanţi ai autorităţilor, pentru a identifica soluţii prin care...

CFR Călători nu va intra în faliment şi nici nu se pune problema sistării activităţii sale
Controale la mai multe supermarketuri din capitală
Economie 16 Iunie 2025, 14:42

Controale la mai multe supermarketuri din capitală

Inspectorii sanitari veterinari şi pentru siguranţă alimentelor au aplicat sancţiuni contravenţionale în valoare de 340.000...

Controale la mai multe supermarketuri din capitală
Intensificarea conflictului militar dintre Israel şi Iran „poate avea efecte economice negative semnificative”
Economie 16 Iunie 2025, 13:55

Intensificarea conflictului militar dintre Israel şi Iran „poate avea efecte economice negative semnificative”

Escaladarea conflictului din Orientul Mijlociu își poate pune amprenta pe dinamica prețurilor internaționale ale petrolului...

Intensificarea conflictului militar dintre Israel şi Iran „poate avea efecte economice negative semnificative”
Majorarea TVA-ului „ar duce la închiderea multor afaceri mici şi mijlocii” din domeniul Horeca
Economie 16 Iunie 2025, 11:26

Majorarea TVA-ului „ar duce la închiderea multor afaceri mici şi mijlocii” din domeniul Horeca

Avertismentul vine de la reprezentanţi ai sectorului hoteluri şi restaurante din România.

Majorarea TVA-ului „ar duce la închiderea multor afaceri mici şi mijlocii” din domeniul Horeca