Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Ofertă în creştere pe piaţa amenajărilor din România

După 2000, piaţa construcţiilor şi amenajărilor din România a cunoscut o dezvoltare amplă, nu mai puţin de 5 lanţuri de magazine fiind prezente în aproape toate judeţele.

Ofertă în creştere pe piaţa amenajărilor din România
Foto: Mediafax.

Articol de Ionuţ Dragu, 27 Aprilie 2010, 10:41

Dezvoltarea economică cunoscută de România, în anii 2002 - 2008, a permis lansarea pe piaţă a mai multor lanţuri de magazine de materiale de construcţii şi amenajări interioare, atât internaţionale cât şi autohtone.

Rând pe rând, magazine precum Bricostore, Praktiker, Hornbach, Dedeman, Obi, Kika, Ikea etc au început să-ţi extindă afacerile în România, deschizând mai multe puncte de lucru cu o gamă exagerat de mare de produse.

De la cuie şi până la case din lemn complet utilate şi echipate, gata de locuit, companiile de profil au înregistrat cifre de afaceri impresionante.

Printre primele magazine mari de construcţii care şi-a făcut apariţia pe piaţa din România este Bricostore.

De la intrarea pe piaţa românească în 2002 cu magazinul din Militari, Bucureşti, compania a ajuns să deschidă până în 2009, în total 14 magazine în toată ţara.

Potrivit Ziarului Financiar, care citează un reprezentant al Bricostore Romania, cifra de afaceri a companiei a ajuns, în 2008 la 243 de milioane de euro.

Un alt lanţ de magazine, considerat la un moment dat rivalul companiei franceze, este Practiker, controlat de grupul Praktiker Bau.

Din 2002 şi până în prezent, Practiker a reuşit să se impună pe piaţa din România cu 26 magazine deschise în mai multe localităţi.

Grupul german Praktiker Bau deţine în prezent o reţea internaţională de peste 420 de magazine în 9 ţări, iar potrivit unui comunicat al companiei din România, în anul 2009 cifra de afaceri a fost de 257,6 milioane Euro, în scădere cu 15,7% faţă de valoarea din 2008.

Printre alte companii care au reuşit să se impună pe piaţa materialelor de construcţii şi de amenajări din România se numără şi grupul de firme Dedeman, care are în prezent 18 magazine deschise în mai multe localităţi din România.

Potrivit unui comunicat al companiei, Dedeman a reuşit, în 2009, să ajungă la o cifră de afaceri de 250 milioane de euro, depăşind astfel compania franceză Bricostore.

Nici OBI, cel de-al cincelea mare distribuitor de materiale de construcţii şi amenajări interioare din lume, nu a ocolit România.

Potrivit siteului companiei, magazinele OBI din întreaga lume au înregistrat în anul financiar 2006 - 2007 vânzări totale de 5,8 miliarde Euro.

Totul despre construcţii
Obiectiv, România 24 Martie 2010, 13:18

Totul despre construcţii

Preţul locuinţelor, calitatea lor şi relansarea domenului construcţiilor, în discuţie la un târg din Iaşi.

Totul despre construcţii
Târg de construcţii la Cluj-Napoca
Matinal 18 Februarie 2010, 09:41

Târg de construcţii la Cluj-Napoca

Companii din România şi din străinătate participă la o nouă ediţie a târgului Ambient Construct.

Târg de construcţii la Cluj-Napoca
România a înregistrat cea mai mare creştere a costurilor cu forţa de muncă din toată UE, în primul trimestru
Economie 16 Iunie 2025, 21:26

România a înregistrat cea mai mare creştere a costurilor cu forţa de muncă din toată UE, în primul trimestru

Avem o creştere de 16,1 procente, de patru ori mai mult decât media Uniunii Europeane, care este de 4,1%, şi de cinci ori mai...

România a înregistrat cea mai mare creştere a costurilor cu forţa de muncă din toată UE, în primul trimestru
Noul buget pe termen lung al Uniunii Europene trebuie să fie mai bine direcţionat
Economie 16 Iunie 2025, 18:44

Noul buget pe termen lung al Uniunii Europene trebuie să fie mai bine direcţionat

Auditorii Curţii susţin că transparenţa şi răspunderea de gestiune trebuie asigurate printre altele printr-un audit extern...

Noul buget pe termen lung al Uniunii Europene trebuie să fie mai bine direcţionat
Consecințele economice ale conflictului dintre Israel și Iran
Economie 16 Iunie 2025, 18:32

Consecințele economice ale conflictului dintre Israel și Iran

Intensificarea conflictului dintre Israel și Iran poate avea efecte economice negative semnificative.

Consecințele economice ale conflictului dintre Israel și Iran
CFR Călători nu va intra în faliment şi nici nu se pune problema sistării activităţii sale
Economie 16 Iunie 2025, 18:02

CFR Călători nu va intra în faliment şi nici nu se pune problema sistării activităţii sale

Conducerea acesteia are, luni, mai multe întâlniri cu reprezentanţi ai autorităţilor, pentru a identifica soluţii prin care...

CFR Călători nu va intra în faliment şi nici nu se pune problema sistării activităţii sale
Controale la mai multe supermarketuri din capitală
Economie 16 Iunie 2025, 14:42

Controale la mai multe supermarketuri din capitală

Inspectorii sanitari veterinari şi pentru siguranţă alimentelor au aplicat sancţiuni contravenţionale în valoare de 340.000...

Controale la mai multe supermarketuri din capitală
Intensificarea conflictului militar dintre Israel şi Iran „poate avea efecte economice negative semnificative”
Economie 16 Iunie 2025, 13:55

Intensificarea conflictului militar dintre Israel şi Iran „poate avea efecte economice negative semnificative”

Escaladarea conflictului din Orientul Mijlociu își poate pune amprenta pe dinamica prețurilor internaționale ale petrolului...

Intensificarea conflictului militar dintre Israel şi Iran „poate avea efecte economice negative semnificative”