Mazda susţine că nu a falsificat sau alterat rapoartele de emisii
Constructorul nipon de automobile Mazda nu a falsificat sau alterat rapoartele asupra testelor de consum şi de emisii, informează compania, într-un comunicat de presă.

09 August 2018, 15:22
Constructorul nipon de automobile Mazda nu a falsificat sau alterat rapoartele asupra testelor de consum şi de emisii, informează compania, într-un comunicat de presă.
"În urma solicitării Ministerului Infrastructurii, Transporturilor si Turismului (MLIT) din Japonia trimise producătorilor auto japonezi pe 9 iulie 2018, din cauza sesizării unor practici de testare frauduloase la alte companii, Mazda Motor Corporation a transmis un raport spre MLIT despre rezultatele unei investigaţii a testării pe bază de mostre, pentru consum şi emisii, în timpul inspecţiei finale a autovehiculelor. Investigaţia a vizat ciclurile de testare JC081 şi WLTC2, iar rezultatele raportului au relevat faptul că nu a existat alterarea improprie sau falsificarea datelor de test în niciunul dintre modurile de testare", precizează constructorul auto.
Practic, din totalul celor 1.472 de vehicule testate, în cazul a 72 au fost identificate date de test care conţin erori de monitorizare a vitezei, iar compania niponă a identificat două posibile motive pentru aceste erori: în primul rând, sistemul nu a fost programat să invalideze automat rezultatele când apare o eroare de monitorizare a vitezei, şi în al doilea rând, procedurile de test au lăsat determinarea erorilor de monitorizare a vitezei la latitudinea fiecărui inspector. "Toate datele de test au fost reexaminate şi rezultatele arată că nu există niciun efect asupra specificaţiilor de consum sau de emisii. Nu s-au identificat astfel de cazuri în procedura de testare WLTC", notează sursa citată preluată şi de Agerpres.
În urma testelor efectuate şi a datelor rezultate, Mazda a decis să ia o serie de măsuri pentru a preveni repetarea situaţiei, respectiv: sistemul va fi actualizat pentru a invalida automat rezultatele testelor în cazul unei erori de monitorizare a vitezei şi s-a majorat numărul de angajaţi care verifică datele inspecţiilor, inclusiv erorile de monitorizare a vitezei.
Ciclul de testare JC08 reprezintă reglementarea japoneză privind emisiile şi care, din anul 2005, a introdus un nou ciclu de test pe banc de testare dinamometrică pentru vehicule uşoare, de sub 3,5 tone. Testul reprezintă conducerea în traficul urban aglomerat, incluzând perioadele de ralanti şi alternarea frecventă între accelerare şi decelerare. Măsurarea se face de două ori, cu pornire la rece şi cu pornire la cald. Testul este utilizat pentru măsurarea emisiilor şi determinarea consumului de combustibil pentru vehiculele pe benzină şi motorină.
The Worldwide harmonized Light vehicles Test Cycles (WLTC - Ciclurile de Testare a Autovehiculelor Uşoare Armonizate la Nivel Mondial) sunt teste pe banc de testare dinamometrică pentru determinarea emisiilor şi a consumului de carburant la vehiculele uşoare.