Ascultă Radio România Actualitaţi Live

"Licitaţie cu precondiţii" pentru privatizarea CFR Marfă

Ministrul transporturilor Relu Fenechiu a declarat la "Apel Matinal", la Radio România Actualităţi, că privatizarea CFR Marfă va fi făcută "în aşa fel încât să fie evitat un eşec".

 "Licitaţie cu precondiţii" pentru privatizarea CFR Marfă

Articol de Petruţ Hîrţescu, 07 Februarie 2013, 10:05

Privatizarea întreprinderilor de stat cu pierderi este un angajament al autorităţilor în faţa creditorilor internaţionali pentru a scuti guvernul de cheltuieli neperformante.

În acest context, miercuri, guvernul a aprobat strategia de privatizare a CFR Marfă, companie ale cărei datorii se ridică în prezent la 1,89 miliarde de lei.

Cea mai mare parte a datoriilor sunt către bugetul de stat şi către CFR Infrastructură, dar sunt şi o serie de penalităţi.

Audio: Apel Matinal la Radio România Actualităţi, invitat ministrul transporturilor, Relu Fenechiu

Ministrul transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat la Apel matinal, la Radio România Actualităţi, că privatizarea companiei CFR Marfă va fi făcută in aşa fel incât să fie evitat un eşec.

Investitori cu experienţă în domeniu

Pentru participarea la licitaţie, potenţialii investitori trebuie să demonstreze atât experienţă în domeniu cât şi capacitatea de a dezvolta compania.

O altă condiţie va fi, potrivit ministrului, depunerea unei garantţii de participare la licitaţie, de 10 milioane de euro.

"În primul rând este o privatizare cu precalificare, investitorii vor trebui să demonstreze că au bonitatea necesară, că au capacitatea necesară de a dezvolta domeniul şi că au o experienţă relevantă în domeniu.

"De asemenea, am introdus o garanţie destul de mare spun eu, este vorba de 10 milioane de euro, o garanţie pentru participare la licitaţie", a precizat Relu Fenechiu.

Companii de transport marfă private "se dezvoltă în continuare foarte bine"

Ministrul transporturilor speră că privatizarea va schimba situaţia companiei.

"Pentru mine paradoxul este că între timp în România s-au dezvoltat companii de transport marfă private care lucrează sau au lucrat în cea mai mare parte cu material rulant de la compania de stat şi totuşi s-au dezvoltat şi se dezvoltă în continuare foarte bine.

"Eu mă bucur pentru acest lucru, dar din acest motiv avem de ales, ori suntem în stare să gestionăm la stat o companie ori dacă nu trebuie să-l dăm privaţilor.

"S-a demonstrat de mult timp că statul este cel mai prost manager care există în lume. Acum, ei mi-aş fi dorit această provocare să arăt că pot să gestionez şi cu management de stat o companie, dar, din nefericire, când o companie are două miliarde de lei datorii şi un miliard trei sute active poate fi declarată oricând în insolvenţă şi nu-mi mai pot permite această provocare", a declarat ministrul transporturilor, Relu Fenechiu la Radio România Actualităţi.

România a înregistrat cea mai mare creştere a costurilor cu forţa de muncă din toată UE, în primul trimestru
Economie 16 Iunie 2025, 21:26

România a înregistrat cea mai mare creştere a costurilor cu forţa de muncă din toată UE, în primul trimestru

Avem o creştere de 16,1 procente, de patru ori mai mult decât media Uniunii Europeane, care este de 4,1%, şi de cinci ori mai...

România a înregistrat cea mai mare creştere a costurilor cu forţa de muncă din toată UE, în primul trimestru
Noul buget pe termen lung al Uniunii Europene trebuie să fie mai bine direcţionat
Economie 16 Iunie 2025, 18:44

Noul buget pe termen lung al Uniunii Europene trebuie să fie mai bine direcţionat

Auditorii Curţii susţin că transparenţa şi răspunderea de gestiune trebuie asigurate printre altele printr-un audit extern...

Noul buget pe termen lung al Uniunii Europene trebuie să fie mai bine direcţionat
Consecințele economice ale conflictului dintre Israel și Iran
Economie 16 Iunie 2025, 18:32

Consecințele economice ale conflictului dintre Israel și Iran

Intensificarea conflictului dintre Israel și Iran poate avea efecte economice negative semnificative.

Consecințele economice ale conflictului dintre Israel și Iran
CFR Călători nu va intra în faliment şi nici nu se pune problema sistării activităţii sale
Economie 16 Iunie 2025, 18:02

CFR Călători nu va intra în faliment şi nici nu se pune problema sistării activităţii sale

Conducerea acesteia are, luni, mai multe întâlniri cu reprezentanţi ai autorităţilor, pentru a identifica soluţii prin care...

CFR Călători nu va intra în faliment şi nici nu se pune problema sistării activităţii sale
Controale la mai multe supermarketuri din capitală
Economie 16 Iunie 2025, 14:42

Controale la mai multe supermarketuri din capitală

Inspectorii sanitari veterinari şi pentru siguranţă alimentelor au aplicat sancţiuni contravenţionale în valoare de 340.000...

Controale la mai multe supermarketuri din capitală
Intensificarea conflictului militar dintre Israel şi Iran „poate avea efecte economice negative semnificative”
Economie 16 Iunie 2025, 13:55

Intensificarea conflictului militar dintre Israel şi Iran „poate avea efecte economice negative semnificative”

Escaladarea conflictului din Orientul Mijlociu își poate pune amprenta pe dinamica prețurilor internaționale ale petrolului...

Intensificarea conflictului militar dintre Israel şi Iran „poate avea efecte economice negative semnificative”
Majorarea TVA-ului „ar duce la închiderea multor afaceri mici şi mijlocii” din domeniul Horeca
Economie 16 Iunie 2025, 11:26

Majorarea TVA-ului „ar duce la închiderea multor afaceri mici şi mijlocii” din domeniul Horeca

Avertismentul vine de la reprezentanţi ai sectorului hoteluri şi restaurante din România.

Majorarea TVA-ului „ar duce la închiderea multor afaceri mici şi mijlocii” din domeniul Horeca
Înscrierile pentru persoanele fizice la Rabla Auto încep joi, 19 iunie
Economie 15 Iunie 2025, 17:02

Înscrierile pentru persoanele fizice la Rabla Auto încep joi, 19 iunie

Cererile pot fi depuse până pe 27 noiembrie sau până la epuizarea fondurilor, pe site-ul afm.ro.

Înscrierile pentru persoanele fizice la Rabla Auto încep joi, 19 iunie