Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Expansiune a marilor reţele comerciale

Aproximativ 45% din comerţul cu bunuri de larg consum din România se realizează prin intermediul marilor reţele comerciale, potrivit datelor comercianţilor.

Expansiune a marilor reţele comerciale

Articol de Sergiu Şteţ, 17 Noiembrie 2011, 13:49

Hypermarket, supermarket, magazin de tip discount, cuvinte care intră zilnic în vocabularul tot mai multor cumpărători din Romania.

Peste 500 de magazine noi au fost deschise doar anul acesta, iar expansiunea marilor reţele comerciale continuă.

Vorbim de mii de metri pătraţi, spaţiu de vânzare pentru fiecare magazin, mii sau chiar zeci de mii de vizitatori, cei mai mulţi fiind clienţi, şi o cifră de afaceri totală de ordinul miliardelor de euro în fiecare an.

Mai ales în oraşele mai mici, dar nu numai, deschiderea unui nou supermarket este un adevărat eveniment pentru comunitate.

Reducerile şi preţurile promoţionale oferite la inaugurare fac ca sute de oameni să stea la cozi ore întregi şi să se înghesuie la intrare.

Chiar dacă vânzările au scăzut faţă de cele din anii 2007-2008, marile reţele comerciale continuă să deschidă magazine noi.

"Este o luptă pentru cotă de piaţă, fiecare încearcă să-şi mărească numărul de magazine, astfel încât să poată să aibă un avantaj competiţional faţă de furnizori, să atingă cât mai mulţi clienţi, având în vedere că suprafaţa României este destul de mare, iar drumurile destul de lungi, astfel încât, chiar dacă suntem într-o perioadă de criză încă, din păcate, marile reţele nu au altă şansă decât să-şi continue expansiunea, chiar dacă rezultatele nu sunt cele ale anilor 2007 sau 2008 şi chiar dacă cifrele sunt în continuare în descreştere", a explicat vicepreşedintele Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România, Alexandru Vlad.

Aproximativ 45% din comerţul cu bunuri de larg consum din România se realizează prin intermediul marilor reţele comerciale.

Cifra de afaceri a acestora este de aproximativ 5 miliarde de euro pe an, însă multe dintre marile reţele comerciale au înregistrat pierderi anul trecut.

Conform unui studiu realizat, în aceasta primăvară, de Centrul de Marketing ISRA, clienţii din mediul urban cumpără cel mai mult pâine, fructe proaspete, produse de îngrijire personală, lactate şi legume proaspete.

Reprezentanţii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România susţin că clientul mediu cheltuieşte între 50 şi 300 de lei, în funcţie de mărimea magazinului.

Conform datelor Institutului Naţional de Statistică, peste 40% din veniturile lunare ale unei familii sunt cheltuite pe alimente şi băuturi nealcoolice, iar 7% din venituri sunt cheltuite pe alcool şi ţigări.

Exporturile de bunuri, în creştere
Economie 10 August 2010, 12:42

Exporturile de bunuri, în creştere

Potrivit estimărilor preliminare ale Institutului Naţional de Statistică, în luna iulie România a exportat cu 30 la sută mai...

Exporturile de bunuri, în creştere
Prețurile carburanților s-au actualizat pe fondul majorării accizei și a TVA-ului
Economie 02 August 2025, 09:31

Prețurile carburanților s-au actualizat pe fondul majorării accizei și a TVA-ului

Astfel, clienții ajung să plătească în medie cu 20 de lei în plus pentru un plin de benzină sau motorină.

Prețurile carburanților s-au actualizat pe fondul majorării accizei și a TVA-ului
Fiscul declanșează operațiunea de control "Cuibul cu fantome"
Economie 02 August 2025, 09:13

Fiscul declanșează operațiunea de control "Cuibul cu fantome"

ANAF efectuează controale fiscale la adresele unde figurează sute sau chiar mii de societăți.

Fiscul declanșează operațiunea de control "Cuibul cu fantome"
Guvernul anunță că a încheiat negocierile pentru reconfigurarea PNRR
Economie 31 Iulie 2025, 18:48

Guvernul anunță că a încheiat negocierile pentru reconfigurarea PNRR

Toate fondurile nerambursabile de 13,57 miliarde de euro sunt în acest moment integral alocate și nu se va pierde niciun ban...

Guvernul anunță că a încheiat negocierile pentru reconfigurarea PNRR
Adrian Codirlașu: Șomajul va crește pe fondul recesiunii economice
Economie 31 Iulie 2025, 13:20

Adrian Codirlașu: Șomajul va crește pe fondul recesiunii economice

Analistul financiar Adrian Codirlașu consideră că rata șomajului își va continua creșterea în condițiile în care, în opinia...

Adrian Codirlașu: Șomajul va crește pe fondul recesiunii economice
Dragoș Pîslaru: Nu riscăm pierderea fondurilor europene în 2025
Economie 30 Iulie 2025, 19:14

Dragoș Pîslaru: Nu riscăm pierderea fondurilor europene în 2025

Dragoș Pîslaru asigură că România va accesa integral fondurile europene din politica de coeziune în 2025, cu un PNRR...

Dragoș Pîslaru: Nu riscăm pierderea fondurilor europene în 2025
Irigarea culturilor agricole din Giurgiu, afectată de nivelul scăzut al apelor Dunării
Economie 29 Iulie 2025, 12:23

Irigarea culturilor agricole din Giurgiu, afectată de nivelul scăzut al apelor Dunării

În județul Giurgiu au fost contractate pentru irigații peste 41.000 de hectare.

Irigarea culturilor agricole din Giurgiu, afectată de nivelul scăzut al apelor Dunării
Statul lansează titluri Fidelis în euro, dobândă record
Economie 26 Iulie 2025, 15:01

Statul lansează titluri Fidelis în euro, dobândă record

O nouă emisiune Fidelis va permite investitorilor să cumpere titluri de stat în euro cu scadență la 10 ani și dobândă anuală...

Statul lansează titluri Fidelis în euro, dobândă record