Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Expansiune a marilor reţele comerciale

Aproximativ 45% din comerţul cu bunuri de larg consum din România se realizează prin intermediul marilor reţele comerciale, potrivit datelor comercianţilor.

Expansiune a marilor reţele comerciale

Articol de Sergiu Şteţ, 17 Noiembrie 2011, 13:49

Hypermarket, supermarket, magazin de tip discount, cuvinte care intră zilnic în vocabularul tot mai multor cumpărători din Romania.

Peste 500 de magazine noi au fost deschise doar anul acesta, iar expansiunea marilor reţele comerciale continuă.

Vorbim de mii de metri pătraţi, spaţiu de vânzare pentru fiecare magazin, mii sau chiar zeci de mii de vizitatori, cei mai mulţi fiind clienţi, şi o cifră de afaceri totală de ordinul miliardelor de euro în fiecare an.

Mai ales în oraşele mai mici, dar nu numai, deschiderea unui nou supermarket este un adevărat eveniment pentru comunitate.

Reducerile şi preţurile promoţionale oferite la inaugurare fac ca sute de oameni să stea la cozi ore întregi şi să se înghesuie la intrare.

Chiar dacă vânzările au scăzut faţă de cele din anii 2007-2008, marile reţele comerciale continuă să deschidă magazine noi.

"Este o luptă pentru cotă de piaţă, fiecare încearcă să-şi mărească numărul de magazine, astfel încât să poată să aibă un avantaj competiţional faţă de furnizori, să atingă cât mai mulţi clienţi, având în vedere că suprafaţa României este destul de mare, iar drumurile destul de lungi, astfel încât, chiar dacă suntem într-o perioadă de criză încă, din păcate, marile reţele nu au altă şansă decât să-şi continue expansiunea, chiar dacă rezultatele nu sunt cele ale anilor 2007 sau 2008 şi chiar dacă cifrele sunt în continuare în descreştere", a explicat vicepreşedintele Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România, Alexandru Vlad.

Aproximativ 45% din comerţul cu bunuri de larg consum din România se realizează prin intermediul marilor reţele comerciale.

Cifra de afaceri a acestora este de aproximativ 5 miliarde de euro pe an, însă multe dintre marile reţele comerciale au înregistrat pierderi anul trecut.

Conform unui studiu realizat, în aceasta primăvară, de Centrul de Marketing ISRA, clienţii din mediul urban cumpără cel mai mult pâine, fructe proaspete, produse de îngrijire personală, lactate şi legume proaspete.

Reprezentanţii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România susţin că clientul mediu cheltuieşte între 50 şi 300 de lei, în funcţie de mărimea magazinului.

Conform datelor Institutului Naţional de Statistică, peste 40% din veniturile lunare ale unei familii sunt cheltuite pe alimente şi băuturi nealcoolice, iar 7% din venituri sunt cheltuite pe alcool şi ţigări.

Exporturile de bunuri, în creştere
Economie 10 August 2010, 12:42

Exporturile de bunuri, în creştere

Potrivit estimărilor preliminare ale Institutului Naţional de Statistică, în luna iulie România a exportat cu 30 la sută mai...

Exporturile de bunuri, în creştere
Controale la mai multe supermarketuri din capitală
Economie 16 Iunie 2025, 14:42

Controale la mai multe supermarketuri din capitală

Inspectorii sanitari veterinari şi pentru siguranţă alimentelor au aplicat sancţiuni contravenţionale în valoare de 340.000...

Controale la mai multe supermarketuri din capitală
Intensificarea conflictului militar dintre Israel şi Iran „poate avea efecte economice negative semnificative”
Economie 16 Iunie 2025, 13:55

Intensificarea conflictului militar dintre Israel şi Iran „poate avea efecte economice negative semnificative”

Escaladarea conflictului din Orientul Mijlociu își poate pune amprenta pe dinamica prețurilor internaționale ale petrolului...

Intensificarea conflictului militar dintre Israel şi Iran „poate avea efecte economice negative semnificative”
Majorarea TVA-ului „ar duce la închiderea multor afaceri mici şi mijlocii” din domeniul Horeca
Economie 16 Iunie 2025, 11:26

Majorarea TVA-ului „ar duce la închiderea multor afaceri mici şi mijlocii” din domeniul Horeca

Avertismentul vine de la reprezentanţi ai sectorului hoteluri şi restaurante din România.

Majorarea TVA-ului „ar duce la închiderea multor afaceri mici şi mijlocii” din domeniul Horeca
Înscrierile pentru persoanele fizice la Rabla Auto încep joi, 19 iunie
Economie 15 Iunie 2025, 17:02

Înscrierile pentru persoanele fizice la Rabla Auto încep joi, 19 iunie

Cererile pot fi depuse până pe 27 noiembrie sau până la epuizarea fondurilor, pe site-ul afm.ro.

Înscrierile pentru persoanele fizice la Rabla Auto încep joi, 19 iunie
Fondurile de pensii administrate privat au investit preponderent în titluri de stat
Economie 15 Iunie 2025, 14:40

Fondurile de pensii administrate privat au investit preponderent în titluri de stat

Potrivit ASF, fondurile de pensii private obligatorii la finalul lunii aprilie au raportat o majorare cu 18% față de aceeași...

Fondurile de pensii administrate privat au investit preponderent în titluri de stat
Porumbul și grâul, culturi cu necesarul de apă asigurat
Economie 15 Iunie 2025, 13:47

Porumbul și grâul, culturi cu necesarul de apă asigurat

Apa necesară culturilor de porumb și grâu se va situa în limite satisfăcătoare în cea mai mare parte a țării, zilele acestea,...

Porumbul și grâul, culturi cu necesarul de apă asigurat
CFR Călători riscă să intre în incapacitate de plată
Economie 15 Iunie 2025, 08:56

CFR Călători riscă să intre în incapacitate de plată

Traficul feroviar de călători ar putea fi blocat în plin sezon estival, avertizează directorii companiei.

CFR Călători riscă să intre în incapacitate de plată