Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Programele educaţionale "trebuie să încurajeze egalitatea de şanse"

Parlamentul European cere îmbunătăţirea programelor educaţionale din statele membre ale UE, astfel încât să fie încurajate egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi.

Articol de Mihaela Mihai, 11 Septembrie 2015, 12:12

Parlamentul European cere îmbunătăţirea programelor educaţionale din statele membre ale forului comunitar, astfel încât să fie încurajate egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi.

Solicitarea apare într-o rezoluţie non-legislativă votată în plen, la Strasbourg.

În 2010, aproape 60% din diplomele universitare oferite în Uniune Europeană au fost obţinute de femei.

Cu toate acestea, doar 20% dintre ele ocupă o funcţie importantă în mediul academic european. În 2012, doar unul din 10 rectori de universitate din Uniune era o femeie.

Audio: Europa la zi. Euranet Plus.

Un an mai târziu, în 2013, salariile femeilor erau mai mici cu 16% decât cele ale bărbaţilor, pentru aceeaşi funcţie. Diferenţa este şi mai mare în cazul pensiilor.

Femeile au o remuneraţie cu aproape 40% mai mică decât cea a bărbaţilor.

În mod tradiţional, în Uniunea Europeană femeile fac studii în domeniul educaţiei şi al sănătăţii, în timp ce bărbaţii optează pentru inginerie, ştiinţele matematicii sau informatică.

Toate aceste date oficiale, oferite de Biroul de Statistică al Uniunii Europene, au fost luate în calcul de parlamentarii europeni, care cer egalitate de şanse între femei şi barbaţi în domeniul educaţiei şi al formării profesionale.

"Trăim încă într-o Europă inegală. Deşi au fost făcute unele progrese femeile sunt în continuare victime ale discriminării şi violenţei" - a spus, în plenul legislativului de la Strasbourg, europarlamentarul portughez Liliana Rodrigues.

Ea a întocmit un raport în baza căruia membrii legislativului comunitar au votat ieri, în plen, o rezoluţie prin care cer o îmbunătăţire a programelor din învăţământul public european.

Ei supun că educaţia în domeniul egalităţii de şanse între femei şi bărbaţi trebuie să facă parte din materia predată la şcoală, iar manualele nu trebuie să aibă un conţinut discriminatoriu sau stereotipuri sexiste.

Parlamentarii europeni cred, totodată, că profesorii trebuie să urmeze cursuri de specialitate, astfel încât, atunci când se întorc la catedră, să-i înveţe pe copii - fete sau băieţi - că este important respectul reciproc.

Rezoluţia a primit votul a 408 europarlamentari, 236 s-au pronunţat împotrivă, iar 40 s-au abţinut.

Rezoluţia are un caracter non-legislativ, ceea ce înseamnă că are puterea unei recomandări pentru statele membre ale Uniunii Europene.