Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: TOPUL NOSTRU... MUZICA VOASTRA continuare Sâmbătă, 23 Februarie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Radu Dobriţoiu

1 Octombrie 2018
Vizualizari: 757
Comentează add

Grupul auto Volkswagen AG a acceptat să acopere o parte din costurile reconfigurării sistemului hardware la vehiculele echipate cu motoare diesel.

Volkswagen va plati reconfigurarea computerelor pentru 2400 maşini diesel

radu-dobritoiu

Grupul auto Volkswagen AG a acceptat să acopere o parte din costurile reconfigurării sistemului hardware la vehiculele echipate cu motoare diesel, a anunţat luni ministrul german al Transporturilor, Andreas Scheuer, transmite Reuters.

"Avem un angajament de la Volkswagen pentru reconfigurarea sistemului hardware, costul fiind estimat la 3.000 euro per vehicul. VW va coperi 2.400 de euro din această sumă. Acum va trebui să se ajungă la un acord în coaliţia de guvernare privind acoperirea deficitului de finanţare de 600 de euro", a explicat Andreas Scheuer.

Acesta a adăugat că partidul său, Uniunea Creştin-Socială (CSU), care guvernează alături de Uniunea Creştin-Democrată (CDU) a cancelarului Angela Merkel, nu vrea ca şoferii maşinilor diesel să plătească costuri suplimentare pentru reconfigurarea sistemului hardware la vehiculele echipate cu motoare diesel mai vechi.

Poluarea urbană în multe oraşe germane este mai ridicată decât prevăd normele UE, determinând autorităţile să găsească metode de a reduce poluarea.

Germania s-a angajat ca până la sfârşitul anului să actualizeze softul pentru aproximativ 5,3 milioane de maşini echipate cu motoare diesel, pentru a reduce emisiile poluante cu până la 30%.

În februarie, un tribunal german a decis că oraşele din Germania pot interzice circulaţia celor mai poluante automobile diesel pe străzile lor. Teama că aceste interdicţii vor fi puse în aplicare a dus la scăderea semnificativă a vânzărilor de autoturisme diesel pe cea mai mare piaţă auto din Europa.

Industria auto germană, unde lucrează aproximativ 800.000 de angajaţi, este afectată de reacţia negativă faţă de automobilele echipate cu motoare diesel după ce, în luna septembrie 2015, Volkswagen a recunoscut că a utilizat un software pentru a eluda standardele de emisii poluante. Acest scandal s-a extins la nivelul întregii industrii şi a stimulat în alte ţări investiţiile în vehiculele electrice.

Pentru a reduce nivelul poluării şi a evita interzicerea totală a vehiculelor diesel, Volkswagen, Daimler şi alţi producători auto şi-au accelerat eforturile de dezvoltare a maşinilor electrice.
 


Etichete Volkswagenscandal Volkswagenpoluare Volkswagen

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live