Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: VATRA LUMINOASA Sâmbătă, 21 Octombrie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Maria Măndiţă, Galaţi

9 Octombrie 2017
Vizualizari: 719
Comentează add

Până sâmbătă, în componenţa trenului interegio 12571 Bucureşti N- Galaţi există un vagon-model, modernizat în România şi adaptat exigenţelor europene.

Vagonul-model al CFR, modernizat în România #SEPOATE

maria-mandita-galati

  Vagonul-model al CFR. Foto: Maria Măndiță.

Până sâmbătă, în componenţa trenului interegio 12571 Bucureşti N- Galaţi există un vagon-model, modernizat în România şi adaptat exigenţelor europene, o investiţie proprie a CFR,în valoare de 5.000 de euro.

Vagonul, care a ajuns astăzi la Galaţi,  reprezintă  imaginea campaniei naţionale #SEPOATE, prin care Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane atrage atenţia publică asupra condiţiilor precare în care a ajuns infrastructura feroviară.

În cadrul campaniei, se strâng semnături online (pe portalul petitieonline.com) şi offline (la toate casieriile CFR) de la cetăţeni, pentru introducerea în Proiectul de ţară, ce va fi finalizat cu ocazia centenarului “România 2018” a investiţiilor multianuale pentru CFR. 

FOTO: Vagonul-model al CFR.

 
Potrivit lui Viorel Istrate, secretar general al Federaţiei Naţionale Feroviară Mişcare Comercial Vagoane, vagonul-model a fost realizat la atelierele Griviţa de către Industria Feroviară Românească, modernizarea vagonului (mochete şi banchete noi, sistem de climatizare, afişaj electronic, reţea wi-fi, contorizare automată a pasagerilor etc) costând doar 5.000 de euro. Potrivit sursei citate, din totalul de 1048 de  vagoane ale CFR, până la finele anului sunt valide doar 700  de vagoane, foarte puţin faţă de traficul de pasageri. Prin campania #SEPOATE, Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane  pledează pentru modernizarea vagoanelor (circa 40 din actualul parc feroviar s-ar preta la modernizări) şi achiziţionarea de nou material rulant (automotoare electrice şi diesel şi locomotive  noi),  dar şi pentru modernizarea reţelei de infrastructură feroviară, astfel încât vagoanele să  nu se mai deplaseze cu 40 de km la oră.

Potrivit lui Viorel Istrate, nevoia CFR de investiţii se ridică la 34 miliarde de euro, sume ce ar putea proveni din bugetul UE, oportunitate ce a fost ratată în exerciţiul financiar European 2007-2013. 

Pentru astfel de deziderate, Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane pune la dispoziţia călătorilor în toate gările CFR din ţară tabele pentru semnături de susţinere, ţinta fiind strângerea a 2 milioane de semnături.  

Săptămâna viitoare, vagonul model va circula pe Regionala Timişoara, campania urmând să se încheie pe 11 noiembrie, după ce vagonul va fi fost parcurs rute pe toate cele 8 regionale feroviare  din ţară.


Etichete cfrcampanie#sepoategalatiinvestitiivagon model

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live