Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: „Alegeri prezidenţiale 2019. Dezbateri electorale” Marţi, 22 Octombrie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Angela Bârgăoan

27 Iunie 2012
Vizualizari: 1871
Comentează add

Ministrul interimar al educaţiei a spus miercuri seara că se va modifica baremul de corectare la limba română, astfel încât elevii vor primi punctaj maxim, indiferent pentru ce variantă au optat.

Tezele de la proba de limba română "vor fi recorectate"

angela-bargaoan

Ministrul interimar al educaţiei, Liviu Pop. Foto: Arhivă Agerpres.

Toate tezele de la proba de limba română de la evaluarea naţională vor fi recorectate, a anunţat miercuri seară ministrul interimar al educaţiei Liviu Pop.

Se va modifica şi baremul de corectare, astfel încât elevii vor primi punctaj maxim, indiferent pentru ce variantă au optat: "subiectivă" sau "predicativă".

Evaluarea naţională a absolvenţilor de gimnaziu s-a încheiat, miercuri, cu proba la matematică.

Însă examenul de care depinde admiterea la liceu a elevilor a trecut dincolo de sălile de examen.

Unul dintre locurile unde s-a vorbit despre evaluarea naţională in 2012 a fost chiar sediul guvernului.

În şedinţa de miercuri, premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului interimar al educaţiei, Liviu Pop, să facă o propunere privind baremul de corectare la testele naţionale, după controversa legată de "ambiguitatea" unui subiect de gramatică la limba română.

Liviu Pop daduse asigurări că niciun elev nu va avea de suferit la repartizarea în licee din cauza baremului la proba de română. 

Reprezentantul guvernului spunea că "ambiguitatea" subiectului de la limba şi literatura este o moştenire de la fostul ministru al educaţiei, Daniel Funeriu, în mandatul căruia au fost elaborate şi sigilate subiectele la testele naţionale.

Liviu Pop a anunţase că există pârghii pentru rezolvarea situaţiei, soluţiile au fost discutate în guvern şi vor fi făcute publice vineri, când se termină perioada de depunere a contestaţiilor.

De altfel, ministrul le recomandă elevilor care au răspuns altfel decât baremul de corectare să depună contestaţie.

"Cu siguranţă peste 40-50% dintre copiii din România au răspuns corect la varianta C, pentru că în şcoală se predă cu varianta C.

"Facem o analiză şi facem public câţi au răspuns A, câţi au răspuns B, câţi au răspuns C. E mai puţin important acum.

"Părintele şi elevul nu este interesat dacă are nota 9,70 sau nota 9,30 sau nota 9,20. Este interesat să fie repartizat la liceul pe care îl doreşte.

"Din punctul acesta de vedere cred că e foarte important pentru părinţi şi pentru elevi să înţeleagă că nu este afectată repartiţia lor computerizată de acest subiect", spusese Liviu Pop.

De asemenea, Liviu Pop apreciase totodată că problemele sesizate reprezintă încă un semn că se impune modificarea legii educaţiei.

În plus, ministrul interimar afirmase că va propune eliminarea acestor teste naţionale şi înlocuirea lor cu admiterea în liceu.

Protest al părinţilor şi elevilor în faţa ministerului educaţiei 

Subiectul de la proba de limba română de la evaluarea naţională a ajuns motiv de protest în faţa ministerului educaţiei, potrivit reporterului Radio România, Cristina Iliescu.  

De două zile părinţii şi de elevii au aşteptat clarificări de la reprezentanţii ministerului, iar pe internet a fost lansată o petiţie pe tema modificării baremului la română pe care au semnat-o până acum peste 30 de mii de părinţi, profesori şi elevi.

Miza este mare, pentru că o notă mică la examen scade şansa unui elev de a intra într-un liceu considerat bun.

Repartizarea la liceu se face adunând media din cei patru ani de gimnaziu şi media de la evaluarea naţională, care apoi se împarte la doi.

Elevii şi părinţii solicită reviziurea baremului aprobat pentru subiectul al doilea în care elevilor li se cerea să spună printre altele, felul propoziţiei subordonate, atributivă, predicativă sau subiectivă.

Părinţii solicită refacerea baremului în aşa fel încât ambele variante, varianta C, propoziţie subictivă, cât şi varianta B, propoziţie predicativă, să fie apreciate ca fiind corecte.

Subiectul a generat interpretări şi controverse chiar în rândul dascălilor, fiind apreciat de părinţi şi elevi ca fiind unul de dificultate mare şi nu medie, aşa cum prevede ordinul ministrului educaţiei elaborat în acest sens.

În acest context, mai mulţi părinţi s-au adunat în faţa ministerului educaţiei, nemulţumiţi de această cerinţă de la proba amintită.

Ei au declarat cu această ocazie că pentru ei contează foarte mult punctajul, având în vedere repartizarea computerizată în licee.

Ministrul interimar al educaţiei, Liviu Pop, declarase la finalul discuţiilor cu părinţii că fiecare elev, în urma unei contestaţii speciale depuse, va primi un punctaj de 0.60 de puncte, astfel încât niciun elev să nu fie afectat la repartizarea computerizată.

"Vom face un tip de contestaţie care să fie uniformă la nivelul unităţilor de învăţământ în aşa fel încât, în urma corectării să se calculeze media în aşa fel încât elevii să nu fie afectaţi la repartizare de această notă.

"Pentru repartizare vor primi un punctaj suplimentar de 0.60 de puncte, dar nu va afecta repartiţia nici acelor elevi care au răspuns corect", a declarat Liviu Pop.


Etichete evaluarea naţionalăelevibaremLiviu Poppărinţiprotest

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live