Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Test Drive – SsangYong Tivoli Grand

Povestea coreenilor de la SsangYong a început de la o firmă care monta Jeep-uri sub licență, în principal pentru piețele de export.

Foto: Bogdan Predescu

Articol de Bogdan Predescu, 05 Februarie 2022, 11:28

O siluetă împunătoare însă cu linii plăcute pentru SUV-ul coreenilor de la SsangYong Grand Tivoli, un model pe care l-am scos la plimbare, curios de ceea ce poate să ofere o companie care a trecut prin multe schimbări în ultima perioadă. Încă de la început mașina te impresionează prin spaţiul interior, cu loc generos în față chiar și pentru un șofer mai înalt, dar și cu o banchetă spate care ar putea găzdui, la nevoie, chiar şi trei adulţi bine făcuți, cu un spaţiu foarte bun pentru genunchi şi cap.

Mașina are o lungime de 4.48 metri, fiind cu 26 de centimetri mai lungă decât versiunea standard, element care te-ar putea încurca mai ales când vânezi un loc de parcare în jurul blocului și descoperi de ce te descurci mai ușor cu un Opel Corsa, ca să nu mai zic de un Smart. Ai însă avantajul unui volum al portbagajului care a crescut de la 395 la 720 de litri, iar prin rabatarea banchetei se obțin 1.440 de litri pentru bagaje, adică poți să te muți liniștit din 2-3 drumuri.

Sud-coreenii au avansat foarte mult în ceea ce priveşte calitatea interiorului, iar materialele folosite sunt la acelaşi nivel cu cele dintr-un Opel sau Renault. Adică nu prea mai găseşti elemente din plastic dur la atingere, dar nici să nu te aștepți să dai de materiale foarte moi. Uiți însă repede de toate odată cu întâlnirea cu volanul sportiv, în forma literei „D” care asigură o priză optimă, iar învelișul din piele este foarte plăcut la atingere și datorită încălzirii incluse.

Adăugăm la toate acestea scaunele față cu încălzire, direcția asistată electronic, oglinzile retrovizoare exterioare mari, cu încălzire și reglabile electric, dar și sistemul automat de climatizare cu două zone cu senzor de temperatură și afișaj digital.

Și trecem la propulsorul complet nou dezvoltat pentru Tivoli Grand, un motor pe benzină 1.5 GDi-Turbo care dezvoltă 163 CP, la un cuplu de 280 Nm obținut între 1500-4000 rot/min. În traducere liberă asta înseamnă că motorul garantează o evoluție foarte bună atât în traficul urban, cât și pe partea de autostrăzi sau drumuri de viteză. Contribuie mult la sportivitatea mașinii și versiunea cu transmisie automată AISIN cu 6 trepte și regim de operare Eco-Power-Winter la alegere.

Mai merită menționat că Tivoli Grand este echipat opțional cu numeroase sisteme noi de asistare a șoferului care cresc plăcerea și siguranța la volan, și să nu uităm că sunt în total 7 airbaguri care asigură deplin siguranța celor din mașină. În concluzie, este o mașină foarte bună pentru prețul de pornire de 16.000 de euro, în condițiile în care modele similare din partea concurenței ar fi Skoda Karoq de la 22.000 de euro sau, de ce nu Opel Crossland care se află la același nivel de preț de 16.000 de euro.

Probă de Drum – Peugeot Rifter
Ştiinţă & Tehnologie 21 Noiembrie 2021, 10:22

Probă de Drum – Peugeot Rifter

Peugeot Rifter are o concurență în gamă reprezentată de Opel Combo, Citroen Berlingo, Renault Kangoo sau Dacia Dokker.

Probă de Drum – Peugeot Rifter
Probă de Drum - Mazda 6 Homura
Ştiinţă & Tehnologie 06 Decembrie 2021, 16:43

Probă de Drum - Mazda 6 Homura

În limba japoneză, Homura înseamnă scânteie sau flacără, iar asocierea conceptului cu modelul Mazda 6 redă expresia perfectă...

Probă de Drum - Mazda 6 Homura
Probă de Drum - VOLVO XC60 RECHARGE
Ştiinţă & Tehnologie 05 Decembrie 2021, 10:39

Probă de Drum - VOLVO XC60 RECHARGE

Suedezii de la Volvo vor ca până în 2025 jumătate din mașinile vândute să fie pur electrice, iar cealaltă jumătate modele...

Probă de Drum - VOLVO XC60 RECHARGE
Probă de Drum - Volkswagen ID.4
Ştiinţă & Tehnologie 15 Noiembrie 2021, 08:19

Probă de Drum - Volkswagen ID.4

Cu ajutorul vânzărilor online și prin update-uri la fiecare 3 luni, VW și-a propus să mărească atractivitatea unor modele...

Probă de Drum - Volkswagen ID.4
Probă de Drum – Honda CR-V
Ştiinţă & Tehnologie 08 Noiembrie 2021, 09:05

Probă de Drum – Honda CR-V

În ultimii 15 ani, printre cele mai vândute SUV-uri de dimensiune medie din lume s-au numărat Toyota Rav4 și Honda CR-V.

Probă de Drum – Honda CR-V
Probă de Drum - BMW 6GT
Ştiinţă & Tehnologie 30 Octombrie 2021, 16:11

Probă de Drum - BMW 6GT

Încă există șoferi interesați de mașini mari și puternice care să ofere performanță vizibilă și audibilă în condiții supreme...

Probă de Drum - BMW 6GT
Probă de Drum – Opel Corsa
Ştiinţă & Tehnologie 14 Octombrie 2021, 21:26

Probă de Drum – Opel Corsa

Noul model Corsa ajuns la a 6-a generație, rămâne un autovehiculul de mici dimensiuni, cu cinci uși, și este oferit de Opel...

Probă de Drum – Opel Corsa
Probă de Drum - Hyundai Bayon
Ştiinţă & Tehnologie 10 Octombrie 2021, 10:15

Probă de Drum - Hyundai Bayon

Hyundai BAYON întregește o familie numeroasă a constructorului sud-coreean, alăturându-se modelelor Kona, Tucson, Nexo si...

Probă de Drum - Hyundai Bayon