Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Sondaj privind sistemele de formare profesională

Un sfert din cetăţenii europeni consideră că sistemele de educaţie şi formare profesională nu sunt la înălţimea aşteptărilor.

Euranet Plus.

Articol de Victor Gheorghe, 18 Iunie 2014, 11:25

Un nou sondaj Eurobarometru privind "Spaţiul european al competenţelor şi calificărilor" arată că 23% dintre cetăţenii Uniunii cred că urmează cursuri care nu le permit să dobândească abilități în a-şi găsi locuri de muncă pe măsura pregătirii lor.

În acelaşi timp, mai mult de jumătate dintre respondenți (56%) consideră că pot obţine recunoaşterea calificările lor în alte state membre decât cel de reşedinţă.

Dintre cei chestionaţi, 6% au încercat să lucreze sau să studieze într-un alt stat membru, dar nu au fost în măsură să facă efectiv acest lucru fie pentru că viitorul angajator nu le-a recunoscut calificările, fie pentru că nici ei nu au fost îndeajuns de informaţi cu procedurile de recunoaştere în străinătate.

Audio: Sondaj privind sistemele de formare profesională.

Rezultatele Eurobarometrului sunt confirmate de concluziile unei consultări on-line realizată separat de Comisie în rândurile profesioniştilor din domeniul educaţiei.

Această consultare a demonstrat că oamenii care au încercat să obţină recunoaşterea competenţelor au întâmpinat numeroase obstacole în întreaga Europă.

Tot în urma acestei consultări online a rezultat că există o cere puternică de simplificare a procedurilor cu o atenţie sporită acordată nevoilor elevilor, studenţilor, lucrătorilor dar şi angajatorilor.

Într-o primă reacţie după publicarea rezultatelor acestor consultări, comisarul european pentru educație, cultură, multilingvism și tineret Androulla Vassiliou a declarat că scopul Comisiei este ca orice cetăţean european să poată să se bazeze pe faptul că abilităţile și calificările sale vor fi înțelese şi recunoscute de angajatorii şi instituțiile de învățământ de dincolo de frontierele naţionale.

“De-a lungul anilor, mai multe iniţiative europene au fost implementate pentru a promova recunoaşterea competenţelor. Cu toate acestea, punerea în aplicare a acestor iniţiative a fost lentă; există încă prea multe obstacole în calea mobilităţii studenţilor și a lucrătorilor, iar procedurile actuale nu sunt adaptate la evoluţiile în domeniul educaţiei on-line” – mai spus comisarul Vassiliou, într-un comunicat publicat la Bruxelles.