Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Societățile de închirieri auto "vor trata mai bine consumatorii"

Societățile de închirieri auto vor trata mai bine consumatorii, grație unei acțiuni care vizează asigurarea respectării drepturilor lor la nivelul întregii Uniuni Europene.

Societățile de închirieri auto "vor trata mai bine consumatorii"

Articol de Arina Petrovici, 20 Ianuarie 2017, 12:27

Societățile de închirieri auto vor trata mai bine consumatorii, grație unei acțiuni care vizează asigurarea respectării drepturilor lor la nivelul întregii Uniuni Europene.

AUDIO: Europa la zi. Euranetplus.

Un scenariu ar suna aşa: rezervați online o maşină, în străinătate, și constatați că aveți de plătit mai mult atunci când mergeți să o preluați de la biroul de închiriere. Cel puţin 2.000 de oameni au trăit această poveste neplăcută anul trecut. 2.000, pentru că atâţia au semnalat diverse probleme Centrelor Europene ale Consumatorilor, a căror menire este să ofere sprijin oamenilor atunci când călătoresc sau când fac cumpărături peste hotare.

Ca urmare a creșterii semnificative a numărului de plângeri referitoare la închirierile de autovehicule, Comisia Europeană și autoritățile naționale de protecție a consumatorilor au inițiat un dialog cu principalele cinci firme de închirieri auto, pentru a rezolva diferite neajunsuri.

Astăzi, autoritățile au decis să încheie această fază a cooperării pentru asigurarea respectării legii şi au salutat schimbările aduse de cele cinci societăți-lider din sector practicilor lor comerciale, care sunt acum în concordanță cu normele Uniunii Europene în materie de protecție a consumatorilor.

Věra Jourová, comisarul european pentru justiție, consumatori și egalitate de gen, a explicat că Executivul comunitar a depus eforturi susținute, alături de firmele de închirieri auto, pentru ca cetățenii europeni să poată închiria o maşină și să fie tratați echitabil, indiferent de locul din Uniune de unde o închiriază.

Comisia Europeană subliniază că oamenii vor beneficia de următoarele condiții: prețul de rezervare total include toate taxele inevitabile; descrierea principalelor servicii de închiriere şi a asigurărilor suplimentare se face într-un limbaj simplu și clar (kilometri nelimitați, politica firmei privind combustibilul, condițiile de anulare a rezervării, cerințele în materie de garanții etc.). Totodată, procedurile de inspecție a vehiculului vor fi clare, iar cele de gestionare a daunelor - echitabile.

Comisia Europeană și autoritățile naționale de protecție a consumatorilor vor continua să monitorizeze atent piața închirierilor de maşini. Comisia se va concentra îndeosebi asupra practicilor altor actori de pe piață, precum intermediarii și alte firme de închiriere auto. Toți actorii ar trebui să ofere același nivel de transparență privind serviciile propuse și preţul perceput.