Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: PSIHOLOGUL MUZICAL (Continuare) Sâmbătă, 25 Ianuarie

Cele mai citite

Articole recente

EuranetPlus

Autor

Laurenţiu Văduva

23 Februarie 2017

Sondajul a arătat că numai 71% dintre europeni ştiu ce este cu adevărat sistemul de învăţământ şi formare profesională şi doar 68% au o părere bună despre acesta.

Situaţia sistemului de învăţământ şi formare profesională din UE Situaţia sistemului de învăţământ şi formare profesională din UE - Conține audio

laurentiu-vaduva

Situaţia sistemului  de învăţământ şi formare profesională din Uniunea Europeană va fi analizată astăzi şi mâine la Salonic, în Grecia, în cadrul unui atelier de lucru la nivel de experţi.

Anul trecut, Centrul European pentru Dezvoltarea Formării profesionale CEDEFOP a lansat primul său sondaj de opinie, prin care a încercat să afle părerile oamenilor despre sistemul de invaţământ vocaţional – cursurile şi şcolile profesionale.

AUDIO: Agenda europeana. EuranetPlus.

Au fost intervievaţi peste 36.000 de cetăţeni din întreaga Uniune Europeană, cu vârste de cel puţin 15 ani.

Sondajul a arătat că numai 71% dintre europeni ştiu ce este cu adevărat sistemul de învăţământ şi formare profesională şi doar 68% au o părere bună despre acesta.

Într-o proporţie foarte mare - aproape 90 de procente - cei care au absolvit astfel de cursuri s-au declarat mulţumiţi de capacităţile profesionale obţinute; prin comparaţie, numai 62% din elevii absolvenţi ai unui liceu sau colegiu normal consideră că au fost bine pregătiţi pentru ocuparea unui loc de muncă.

De asemenea, se pare că aceste cursuri vocaţionale se bucură de o imagine în general bună în toate statele membre ale Uniunii Europene, 2 din 3 europeni  declarând, în medie, acest lucru. Aproape un sfert au dat însă ăspuns negativ.

Cei mai mulţi dintre aceştia ultimii au provenit din sistemul general, clasic, de învăţământ. Care au fost motivele care v-au determinat să urmaţi un curs de pregătire profesională ? La această întrebare, cei mai mulţi - aproape jumătate - au indicat găsirea unui loc de muncă, dar şi faptul că erau interesaţi de tematica studiată.

Mulţi au ales să urmeze astfel de cursuri în urma sfaturilor familiilor sau prietenilor,  sau pentru că au considerat aceste cursuri mai scurte, mai eficiente şi mai concentrate pe subiectele care îi interesau.

Pe de altă parte, numai 23% au răspuns că s-au înscris la astfel de cursuri în perspectiva continuării studiilor, de exemplu la facultate.

Dintre cei intervievaţi, 45% au ales licee sau colegii teoretice pentru a ajunge apoi în universităţi.

Participanţii la workshop vor fi invitaţi să aprecieze cât de bună li s-a părut această consultare şi să interpreteze apoi  rezultatele din punctul de vedere al realităţilor din ţările lor.

Mâine, ei vor fi invitaţi să răspundă care ar fi cele mai bune politici de urmat, la nivel european, pentru creşterea eficienţei şi atractivităţii acestor cursuri profesionale şi în ce moduri se pot implica mai eficient diversele părţi interesate, inclusiv decidenţii politici şi mediul de afaceri. 


Etichete euranet pluscomisia europeanauniunea europeanaSituaţia sistemului de învăţământ şi formare profesională

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live