Ascultă Radio România Actualitaţi Live

România, locul 4 în UE la creşterea comerţului cu amănuntul

Volumul comerţului cu amănuntul a crescut în România cu 5,8% în octombrie, comparativ cu perioada similară din 2013, aceasta fiind a patra mare creştere înregistrată de o ţară UE.

Euranet Plus.

Articol de Gabriela Tătărău, 04 Decembrie 2014, 15:10

România s-a situat pe locul 4 în Uniunea Europeană la creşterea comerţului cu amănuntul, în luna octombrie 2014 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Eurostat a anunţat, miercuri, că la nivelul întregii Uniuni, vânzările au crescut cu 2%, după ce în septembrie scăzuseră cu 1,2 procente.

Volumul comerţului cu amănuntul a crescut în România cu 5,8% în octombrie, comparativ cu perioada similară din 2013, aceasta fiind a patra mare creştere înregistrată de o ţară membră a Uniunii Europene, arată datele prezentate, astăzi, de Oficiul European de Statistică Eurostat.

În zona euro, comerţul cu amănuntul a urcat în octombrie cu 1,4%, în timp ce în Uniunea Europeană s-a înregistrat o creştere de 2%.

Audio: România, locul 4 în UE la creşterea comerţului cu amănuntul.

Comerţul cu amănuntul în Uniune a fost influenţat de faptul că vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 3,1%, cele de combustibili cu 1,7 procente, iar cele de alimente, băuturi şi ţigări au urcat cu 0,9%. În zona euro, principalul factor de creştere a fost vânzarea de combustibili care s-a majorat cu 2,9 la sută, urmată de produsele ne-alimentare - 2,1 procente şi cele alimentare - 0,4 la sută.

În România, vânzarea de produse nealimentare a crescut cu 10,6 procente, cea de alimente cu 9,1 la sută, în timp ce vânzările de carburanţi au scăzut cu 3,4 procente.

Cele mai mari creşteri ale volumului comerţului cu amănuntul au fost înregistrate în Luxemburg (12,5%), Estonia (6,9%), Slovacia (6,5%) şi România (5,8%), iar scăderi substanţiale au fost consemnate în Malta (3,7%) şi Slovenia (0,1%).

În octombrie 2014, comparativ cu luna precedentă, comerţul cu amănuntul a crescut cu 0,4% în zona euro şi cu 0,7% în Uniunea Europeană. În zona euro, au crescut doar vânzările de produse ne-alimentare şi combustibili - cu 0,7 la sută, în timp ce cele de produse alimentare au rămas neschimbate faţă de luna septembrie.

La nivelul întregii Uniuni Europene, creşterea a fost influenţată de faptul că vânzările de produse ne-alimentare au urcat cu 1,2%, iar cele de alimente, băuturi şi ţigări cu 0,1%.

Cele mai mari creşteri au fost înregistrate în Finlanda (2,7%), Germania şi Marea Britanie (ambele cu 1,9%), iar cele mai mari scăderi au fost notate în Slovenia (minus 1,9%), Portugalia (minus 1,6%) şi Austria (minus 1,2%).

România a înregistrat în octombrie faţă de septembrie un avans de 0,8%, peste media din Uniunea Europeană.