Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Recomandare a Agenţiei Europene pentru Siguranţa Aeriană

Agenţia recomandă, după prăbuşirea de către copilot a aeronavei Germanwings, ca un membru al echipajului să stea în cabină în situaţia în care unul din piloţi lipseşte temporar.

Euranet Plus.

Articol de Alex Olaru, 31 Martie 2015, 14:33

După prăbuşirea aeronavei Germanwings, Comisia Europeană face precizări referitoare la măsurile de siguranţă pe care trebuie să le respecte companiile din aviaţia civilă.

Precizările Comisiei vin la scurt timp după ce Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aeriană a recomandat companiilor să ia în calcul aşa numita regulă a celor patru ochi în cabina de pilotaj, respectiv prezenţa în permanenţă a două persoane în carlingă.

Agenţia recomandă, după prăbuşirea voită de către copilot a aeronavei Airbus operată de Germanwings, ca un membru al echipajului să stea în cabină în situaţia în care unul din piloţi lipseşte temporar.

Audio: Europa la zi. (Euranet plus)

Experţii europeni amintesc că piloţii trebuie să rămână la locul lor, cu excepţia urgenţelor extreme, dar şi că uşile cabinei trebuie să poată fi deschise, în anumite condiţii de siguranţă şi din exterior.

Şi Comisia Europeană reacţionează după tragedia în care au murit 150 de oameni. Executivul comunitar precizează că regulile europene impun controale medicale periodice. Piloţii trebuie să deţină un certificat special, eliberat de un expert acrediat, care le evaluează starea fizică şi mentală. Regula se aplică tuturor statelor membre şi companiilor din domeniu .

O persoană cu antecedente şi cu afecţiuni psihice sau psihologice în fişa medicală NU poate obţine respectivul certificat, se precizează într-un comunicat. Totodată, Comisia precizează că regulile impun controale tehnice: de două ori pe an, într-un simulator de zobor, în care piloţii sunt verificaţi şi asupra felului în care fac faţă stresului.

Nu mai puţin importante sunt demersuirle de verificare a trecutului şi situaţiei oricărui pilot angajat de companiile din Uniunea Europeană. Aceste verificări trebuie repetate la distanţă de cel mult cinci ani.

Comisia Europeană precizează că nu are un rol formal în ancheta prăbuşirii aeronavei Germanwings, dar informează că a trimis doi experţi pentru a-i asista pe investigatori, unul la locul prăbuşirii, în Alpii Francezi şi un altul pe lângă autorităţile franceze din domeniu.

Toţi operatorii din spaţiul aerian european trebuie să respecte, fără abatere, acelaşi set de reguli stricte, concluzionează Bruxelles-ul.