Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: REPORTERII ACTUALITATII Luni, 27 Iunie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Dan Creța

5 Decembrie 2021
Vizualizari: 4730
Comentează add

Suedezii de la Volvo vor ca până în 2025 jumătate din mașinile vândute să fie pur electrice, iar cealaltă jumătate modele plug-in hybrid.

Probă de Drum - VOLVO XC60 RECHARGE

dan-creta

  Foto: Dan Creța

Recharge este conceptul Volvo de călătorie către un viitor cu impact neutru asupra planetei printr-o linie complet electrificată de mașini hibride plug-in și complet electrice. Noul XC60 plug-in hybrid completează minunat această linie din care mai fac parte mezinul XC40 și fratele mare XC90. Ținta sa e reprezentată de clienții segmentului de SUV-uri premium de talie medie precum BMW X3, Audi Q5 sau Mercedes GLC. Ambițiile sunt mari, însă Volvo livrează o mașină al cărei preț ridicat se reflectă în tot ceea ce oferă. 

 
 
Versiunea testată, cea mai puternică, XC60 Recharge T8, dispune de o tehnologie de top care combină motorizarea termică și cea electrică pentru a asigura o putere uriașă concomitent cu o eficiență uimitoare. Sub capotă găsim o adevărată uzină: un motor pe benzină de 2 litri turbo supra-alimentat de 310 CP împerecheat cu un motor electric de 145 CP cuplat la puntea spate. Întregul ansamblu este completat de un starter generator de 25 CP care intervine periodic pentru a suplini variațiile de cuplu ale principalelor surse de putere. 
 
 
Avem de-a face cu combinații și date tehnice suficiente pentru a crea un tablou amețitor. Mai ales dacă urmărești și alte tușe greu de atins chiar și de cele mai economice mașini. La XC60 Recharge emisiile de noxe și consumul de combustibil sunt cele mai mici din clasă. Asta, firește, dacă nu activezi modul de condus Power care combină ambele motorizări simultan pentru a ajunge la 100 km/oră în doar 5 secunde și jumătate. Alternativ, există alte patru variante de rulare: cea hibrid care decuplează unul sau altul dintre motoare când nu e nevoie de avânt prea mare, modul integral care activează permanent tracțiunea 4x4, setarea pur electrică pe bateria care asigură o autonomie de aproximativ 40 km și opțiunea de a salva bateria pentru mai târziu, când vrei să mergi doar electric. Iar dacă îți ajunge această autonomie zilnic, îl poți încărca peste noapte în doar 6 ore la o priză normală.
 
 
Luxul oglindit în preț constă în dotări premium a căror listă e lungă: scaune cu reglaje multiple și memorie, plus încălzire, ventilare și masaj, tetiere rabatabile electric, panou de bord și volan îmbrăcate în piele cu ornamente Uni deco, schimbător de viteze din cristal, centuri de siguranță cu pretensionare pirotehnică și blocare automată, coloană de direcție deformabilă în caz de impact frontal, geamuri laminate, antiefracție, tratate hidrofug, șasiu dinamic cu suspensie activă pneumatică reglabilă pe fiecare roată și multe alte bunătăți care duc siguranța și confortul la un nivel superior. Atmosfera din habitaclu este îmbunătățită de un sistem de monitorizare a calității aerului cu multifiltru și un sistem audio Harman Kardon cu HD Surround și 15 incinte acustice Bowers Wilkins. Punctul forte mi s-a părut însă ecranul central cu sensibilitate tactilă bazată pe tehnologie cu raze infraroșii care poate fi operat practic cu orice, inclusiv cu mănuși. 
 
 
Sistemul multimedia a fost dezvoltat împreună cu cei de la Google și are un meniu simplu și intuitiv. Am găsit foarte util faptul că pe Google Maps poți căuta destinații și după nume, nu doar după adresă. În plus, prin comenzi vocale Google Assistant execută o mulțime de operațiuni, de la reglarea aerului condiționat până la setarea modului de condus. Mai dă și rateuri, dar până la urmă te înțelegi cu el. În spate sunt de fapt doar două locuri cu adevărat confortabile, pentru că tunelul median foarte înalt face ca poziția centrală să fie cam incomodă. Mi-a plăcut însă că sub banchetă există niște compartimente secrete unde poți ascunde un laptop sau alte dispozitive. 
 
 
Ca să vă faceți o idee despre meticulozitatea dusă la extrem, există încalzire până și în emblema de pe grila frontală unde tronează sigla Volvo cu cercul și săgeata îndreptata în sus ca simbol al lui Marte, zeul roman al razboiului, încadrată de farurile cu led fulgerător în forma ciocanului lui Thor. Cu informații în timp real și conectare totală cu sistemul Google încorporat într-un mediu ambient inteligent, Volvo XC60 Recharge este un SUV plug-in hybrid dinamic, sigur și rafinat cu care poți învăța nu doar să conduci diferit, ci să trăiești altfel, mai curat, mai îngrijit, mai liniștit, ținând cont de viitor fără a compromite experiența prezentului.
 

Etichete Mașina LuniiVolvoXC60Recharge

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live