Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: AGENDA GLOBALĂ (R) Miercuri, 22 Ianuarie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Dan Creța

21 Noiembrie 2019
Vizualizari: 998
Comentează add

In ultimii 12 ani, modelul de oras Suzuki Swift s-a vandut in aproape 6 milioane de exemplare, dintre care mai bine de un milion doar în Europa.

Probă de Drum - Suzuki Swift

dan-creta

  Foto: Dan Creta

Segmentul masinilor de oras este unul foarte divers si bine reprezentat, iar cei care cauta o masinuta fasneata au de unde alege. Polo, Fiesta, Corsa, Micra, Clio, Ibiza, Fabia si alte citadine au un adversar redutabil in noul Swift care se descurca minunat prin aglomeratia urbana. 

 
 
Compact si incisiv, la fel ca generatiile anterioare, cel mai recent Swift este cu totul nou, de la platforma pana la motorizari si culmineaza cu sistemul de propulsie mild hibrid de pe modelul testat. Acesta este alcatuit dintr-un motor pe benzina dualjet de 1.2 litri si 90CP, asistat de un mic motor electric de 3,2 CP care are mai multe functii: incarca bateria principala a masinii, reincarca bateria Li-Ion a sistemului hibrid pe timpul franarii, antreneaza cureaua de accesorii la accelerari si reporneste motorul cu sistemul Auto Stop Start activat. Toate acestea se reflecta in consumul redus, dar cam atat, pentru ca sistemul mild-hybrid nu asigura o functionare pur electrica in nicio situatie. 
 
 
Masina se comporta exact ca un vehicul cu motor termic normal, insa unul foarte vioi, trebuie sa recunosc. Daca in oras am consumat doar 5 l/100km si masinuta a avut o stabilitate buna, la viteze de autostrada, consumul a sarit la 7 litri iar zgomotul si trepidatiile s-au intensificat. 
 
 
Beneficiile maxime ale noului Swift apar asadar in traficul urban, mai ales ca virajele stranse si demarajele pe distante mici in treptele inferioare de viteza pot da niste senzatii de masina zburdalnica. Fapt care se datoreaza si greutatii reduse de sub o tona chiar si in varianta cu tractiune integrala. Suspensiile rigide te cam scutura la trecerea peste denivelarile mai pronuntate, mai ales pe puntea spate, dar este un compromis care asigura o tinuta de drum mai buna. Confortul nu are mult de suferit datorita scaunelor confortabile care te imbratiseaza placut atunci cand masina sprinteaza de pe loc. In ciuda dimensiunilor reduse ale portbagajului, noul Suzuki Swift are probabil cel mai mare spatiu interior dintre masinile mici, lucru evident mai ales pe bancheta din spate, dar si din perspectiva soferului care poate alege o pozitie de conducere mai coborata. Printre minusuri, lipsa unei cotiere centrale sau digitalizarea excesiva a comenzilor. 
 
 
Personal, prefer sa am la indemana un potentiometru de volum fizic si pe consola centrala, nu doar pe volan. Trebuie spus totusi ca afisajul digital se misca ireprosabil in meniul de comenzi si setari. Micul bolid, chiar daca este disponibil numai in 5 usi, are linii sportive deosebit de atractive si un aspect dinamic amplificat si de impresia de plafon plutitor, vopsit in alta culoare decat montantii si restul caroseriei. Masca fata si grila spoilerului impreuna cu farurile cu iluminare LED pe timp de zi formeaza o zona frontala agresiva si puternica. 
 
 
Este un supermini care se remarca in trafic prin designul plin de nerv. Se strecoara usor prin aglomeratie, e mai simplu de parcat, are si camera video pentru marsarier, iar raportul dintre pret si dotarile de baza este foarte bun. Japonezii ar fi putut oferi ceva mai mult in privinta rafinamentului interior, dar in ceea ce inseamna performanta, eficienta si stil practic au nimerit-o. Noul Suzuki Swift este o masina pe care, imediat cum o vezi, ai chef sa o conduci.
 

Etichete Suzuki Swiftmasina micacompacttestpiata auto

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live