Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: MARI CONCERTE (continuare) Luni, 15 August

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Cătălin Cîrnu

28 Februarie 2022
Vizualizari: 2779
Comentează add

Noua generație a modelului japonez seamănă vag cu modelul care primea titlul de mașina anului 2011.

Probă de Drum - Nissan Leaf

catalin-cirnu

  Foto: Cătălin Cîrnu

Noua generație a modelului japonez seamănă vag cu modelul care primea titlul de mașina anului 2011. Mai puțin colțuroasă și cu o alură sportivă și rafinată, Leaf a suferit modificări majore într-un segment în care clienții caută spațiu suficient pentru șofer și pasageri. La nevoie, hatchback-ul poate transporta și obiecte voluminoase, întrucât portbagajul se mărește considerabil cu bancheta spate rabatată pentru o capacitate de 1.100 de litri.

 
 
Leaf s-a bucurat de aprecieri încă din momentul apariției, fiind cel mai vândut automobil electric până când Tesla 3 a pătruns pe piața europeană. Niponii au echipat noua variantă cu baterii mai puternice, de 62kwh, care îi asigură o autonomie de 350 km. În regim normal, pentru că autonomia scade semnificativ pe autostradă la viteze mari ceea ce te îndeamnă la un șofat prudent și economicos. Mai ales că în România, din cauza infrastructurii problemele pot apărea dezagremente și în cazul unui ambuteiaj…..așa cum se întâmplă mai mereu în weekend pe Valea Prahovei. Inginerii au luat în calcul toate variantele de încărcare a bateriilor, fie de la priză normal, fie de la wallbox sau stații super rapide.
 
 
Dar unul dintre deliciile mașinilor electrice rămâne cel oferit de momentul în care apeși pedala de accelerație. Un start lansat în care sistemele de siguranță intervin imediat pentru a menține automobilul pe trasa ideală. Noul Nissan Leaf are şi un regim special, numit ePedal ce pune accent pe recuperarea energiei electrice la rularea în inerţie sau coborârea în pantă. Astfel, dacă ridici piciorul de pe pedală, atunci maşina va frâna destul de intens cu electromotorul, recuperând la maximum energia din inerţia maşinii. 
 
 
Suspensiile mi s-au părut rigide, dar interiorul mustește de tehnologie. Sistemul Nissan Connect cu ecran de 8 inchi, cu elemente de hich-tech include navigație, conexiune smartphone și sistem audio de top Bose. Pe consola centrală regăsim același joystick ușor manevrabil ca şi la generaţia precedentă, existând poziţii de D, R, N, P şi B, pentru o cutie de viteze automată, un soi de demultiplicator de rapoarte.
 
 
Să mai amintim că la capitolul tehnologie, noul Leaf dispune de Sistem Inteligent de Frânare de Urgență cu funcție de Recunoaștere pietoni și bicicliști, Recunoaștere Indicatoare Rutiere, Asistență pentru lumini Fază Lungă, Alertă trafic prin spatele vehiculului, Avertizare părăsire involuntară bandă, Intervenție în cazul părăsirii involuntare a benzii de circulație sau Detectarea de Obiecte în Mișcare + Alertă Atenţie Şofer Scăzută.
 
 
Sunt câteva atuuri pe care mizează Nissan Leaf, un autoturism full electric aflat în luptă directă cu Tesla 3, pe o piață în care marii constructori încearcă să puncteze indiferent de clasă.
 

Etichete Mașina LuniiProbă de DrumelectricaNissanLeaf

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live