Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Mazda MX-5

Micuța Mazda MX-5, cu celebrul nume de alint Miata, este cel mai premiat și cel mai bine vândut roadster din istorie.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 27 Septembrie 2021, 17:41

O zi de toamnă blândă pe la mijloc de septembrie este ideală pentru a traversa munții cu un cabriolet sportiv cu acoperișul rabatat. Cer senin, aer nemișcat, curat, cu miros verde, asfalt uscat și ușor crăpat pe alocuri: decor perfect pentru noua Mazda MX-5. Mașinuța șochează prin faptul că arată mult mai bine în realitate decât în fotografii, cu un aspect agresiv şi în același timp elegant.

Proporţiile desăvârșite fac din această evoluţie a designului Kodo cel mai exotic limbaj care celebrează mișcarea. Bolidul ajuns la a 5-a generație este cel mai stabil MX5 și reflectă toate atributele emblematicei Miata. Când te așezi la volan și pornești motorul, legătura este aproape instantanee. Imediat cum pleci de pe loc, simți plăcerea pură de a conduce sub impresia comuniunii perfecte cu mașina. De parcă ai îmbraca o camașă din cea mai fină matase. Mai mult chiar, e ca și cum mașina îți intră pe sub piele. Sau cum spun japonezii, se creează Jinba Ittai, acea legătură intimă între om și mașină pe care o percepi ca pe o extensie a corpului.

Cutia de viteze și răspunsul accelerației fac din MX5 tot ceea ce ar trebui să fie un automobil sportiv, de la șasiul atletic care te invită să răspunzi provocarii drumului până la rabatarea simplă și rapidă a acoperișului sau la interiorul nepretențios, dar de bun gust și de o înaltă calitate a finisajelor. Când pulsează din plin, motorul generează 184 CP, dar mai important e că oferă un cuplu de 205 Nm la doar jumătate din turația maximă. Ceea ce face și o accelerare ușoară să producă un zvâc care să te împingă în scaun cu tot cu fluturii din stomac aferenți. Direcția e mai precisă și mai conectată la șosea decât versiunea anterioară pe care am testat-o în urmă cu 6 ani, dar suspensiile mai rigide transmit mai tare denivelările în habitaclu.

În continuare, un șofer mai înalt de 1,85 m s-ar putea simți înghesuit și tentat să își împingă scaunul mai în spate fără să aibă unde. Portbagajul pare minuscul, dar e bine configurat și suficient pentru bagajele a doi pasageri. Am reușit să introduc în el o mulțime de lucruri, în plus mai există și alte spații de depozitare utile la bord, în spatele scaunelor, sau lângă lunetă când mașina e capotată. La acest capitol însă, toți rivalii Miatei sunt deficitari, de la Fiat 124 Spider, Toyota GT86 sau Subaru BRZ, până la mult mai rafinatele și costisitoarele Audi TT sau BMW Z4. Per total, la noua Mazda MX-5 îmbunătățirile sunt evidente, iar cele mai noi tehnologii de siguranță activă își fac treaba excelent.

Motorul e mai puternic, dar mai economic și dacă luăm în calcul toate cifrele, aspectele, părerile și premiile obținute, Miata 2021 pare a fi cea mai accesibilă și corectă alegere de pe piață atunci cand îți dorești un roadster spectaculos care îți garantează distracția în fiecare călătorie.

Dacia prezinta noul Duster
Ştiinţă & Tehnologie 03 Septembrie 2021, 00:05

Dacia prezinta noul Duster

La mai bine de un deceniu, Duster a fost lansat într-o nouă înfățișare. Este a treia generație a celui mai cunoscut și...

Dacia prezinta noul Duster
Probă de Drum – Ford Fiesta ST
Ştiinţă & Tehnologie 31 August 2021, 16:19

Probă de Drum – Ford Fiesta ST

Una dintre cele mai emblematice mașini din istoria auto care a reușit să cucerească mai multe generații de șoferi este Ford...

Probă de Drum – Ford Fiesta ST
Probă de Drum – Opel Mokka
Ştiinţă & Tehnologie 26 August 2021, 10:43

Probă de Drum – Opel Mokka

Constructorul german Opel a început încă din noiembrie 2019 producția SUV-ului Mokka X, lansând atunci și promisiunea fermă...

Probă de Drum – Opel Mokka
Probă de Drum - Skoda Enyaq iV
Ştiinţă & Tehnologie 22 August 2021, 10:09

Probă de Drum - Skoda Enyaq iV

Compania Skoda și-a prezentat recent noua strategie prin care vrea să intre în top 5 cei mai mari producători auto din Europa...

Probă de Drum - Skoda Enyaq iV
Probă de Drum - Noul Peugeot 3008
Ştiinţă & Tehnologie 07 Iunie 2021, 09:09

Probă de Drum - Noul Peugeot 3008

Seducător şi convingător noul 3008 sub sigla leului din Sochaux, rămâne un SUV de ultimă generaţie, într-un segment în care...

Probă de Drum - Noul Peugeot 3008
Tehnologia eCall, instalată pe autoturisme, a salvat numeroase vieți
Ştiinţă & Tehnologie 13 Iulie 2021, 20:58

Tehnologia eCall, instalată pe autoturisme, a salvat numeroase vieți

Noua tehnologie instalată pe autoturismele noi, denumită eCall, şi care generează automat apelarea numărului 112 în caz de...

Tehnologia eCall, instalată pe autoturisme, a salvat numeroase vieți
Probă de Drum - Cupra Formentor
Ştiinţă & Tehnologie 29 Mai 2021, 16:40

Probă de Drum - Cupra Formentor

În ultimii ani, tot mai mulți cumpărători de mașini sunt interesați de SUV-uri și crossovere cu forme și caroserii cât mai...

Probă de Drum - Cupra Formentor
Probă de Drum – Opel Crossland X
Ştiinţă & Tehnologie 22 Mai 2021, 14:45

Probă de Drum – Opel Crossland X

SUV-ul Crossland X de la Opel, o mașină perfect adaptată stilului de viață urban datorită designului elegant și dimensiunilor...

Probă de Drum – Opel Crossland X