Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: MULTI-KULTI Vineri, 12 August

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Dan Creța

8 Noiembrie 2021
Vizualizari: 1593
Comentează add

În ultimii 15 ani, printre cele mai vândute SUV-uri de dimensiune medie din lume s-au numărat Toyota Rav4 și Honda CR-V.

Probă de Drum – Honda CR-V

dan-creta

  Foto: Dan Creța 

Noul CR-V este un vehicul hibrid de tip E:HEV, denumire creată de Honda pentru a desemna sistemul inovator prin care motorul electric este alimentat de o baterie care se încarcă în timpul mersului și nu necesită alimentarea la priză. Ca atare, o călătorie nu trebuie planificată în funcție de stațiile de încărcare. 

 
 
Tehnologia avansată reduce nu numai emisiile de noxe, ci și consumul de combustibil, astfel încât cu CR-V hibrid poți parcurge peste 850 km cu un singur plin. Iar modurile de condus inteligente se schimbă automat în timpul mersului, oferind performanțe maxime în toate conditiile de mers.
 
 
Sistemul e simplu și extrem de eficient. Sunt trei moduri de funcționare automate: electric, hibrid și termic, între care tranziția se face foarte lin. În modul electric, energia motorului de 184CP este furnizată de o baterie a cărei autonomie se regenerează permanent. În modul hibrid, motorul termic acționează un generator care produce energie pentru motorul electric. Iar cu padelele din spatele volanului se poate mări gradul de recuperare a energiei la frânare. 
 
 
În traficul din oraș consumul de benzină poate scădea sub 6 l/100 km. Propulsorul este asociat unei transmisii automate CVT care funcționează fluid și n-are cum să dezamăgească dacă nu ai un stil agresiv și nu te aștepți la un comportament deosebit de dinamic. Accelerarea și decelerarea se simt natural, fără sincope, dar în momentul în care apeși puternic pedala pentru o depășire sportivă, motorul termic devine foarte vocal, aproape ca propulsorul V-Tec de pe fratele Civic. Însă, vibrațiile sunt bine estompate. Nu avem maneta de viteze, ci doar un schimbător cu butoane mari și clare, dispuse logic. Am apreciat și funcția Hold care te scutește să stai cu piciorul pe frână la semafor. Noua Honda CR-V hibrid oferă un interior spațios și primitor. Mașina de test în variantă Elegance include scaune reglabile încălzite și în față și în spate și încărcare wireless. 
 
 
La cotiera încăpătoare se adaugă numeroase soluții inteligente de depozitare pentru diverse obiecte și bagaje, compartimente mari de stocare și o mulțime de prize USB și de alimentare. Pasagerii din spate au loc uriaș la nivelul picioarelor și al capului, iar podeaua plată permite așezarea confortabilă pe locul din mijloc. Materialele de la bord sunt cam tari, însă par durabile și bine finisate. În mod surprinzător pentru un vehicul japonez de top, sistemul de infotainment pare ușor depășit după standardele actuale și ecranul tactil reacționează cu o mică întârziere, dar sunetul e cristalin și interfața arată binișor. Mai importantă însă decât plăcerea confortului este siguranța călătoriei, iar la acest capitol întregul ansamblu de tehnologii avansate Honda Sensing contribuie la o deplasare lină și relaxantă. Portbagajul oferă o capacitate mare de încărcare, în plus, bancheta spate se poate rabata dintr-o singură mișcare pentru a obține o suprafață perfect plană. 
 
 
 
Persoanele mai înalte ar trebui să fie însă atente să nu se lovească la cap în haionul care se ridică doar până la aproximativ 1,80m înălțime. Practică și flexibilă, noua Honda CR-V Hybrid este o mașină sigură și eficientă grație tehnologiei moderne de la bord. După ce o pui în mișcare, nu-ți mai rămâne decât să te bucuri de drum.
 

Etichete Mașina LuniiHonda CR-VHibridproba de drum

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live