Ascultă Radio România Actualitaţi Live

PROBA DE DRUM - CITROEN C3 AIRCROSS

Francezii de la Citroen au intrat si ei in ofensiva internaţională cu modelul C3 Aircross, un mini SUV elegant si confortabil.

Articol de Dan Creța, 06 Martie 2019, 09:17

Cei de la Citroen nu aveau in portofoliu un model care sa concureze cu crosoverele de buzunar gen Renault Captur, Nissan Juke, Opel Mokka X sau Peugeot 2008. Francezii s-au hotarat sa treaca insa de la C3 Picasso la C3 Aircross pentru a se alatura petrecerii mondiale a miniSUV-urilor. Exact la timp pentru a-si intalni si cei mai noi rivali de pe piata printre care Seat Arona, Kia Stonic sau Hyundai Kona.

Turma este mare asadar si fiecare incearca sa fie o oaie in blana de lup, printr-un design exterior cat mai agresiv. Nu si C3 Aircross, care mizeaza pe un aspect pasnic prin liniile geometrice rotunjite si prin paleta de materiale si culori folosite.

Primul lucru pe care il remarci la masina este aerul usor imbufnat pe care il emana atunci cand o privesti din anumite unghiuri, de parca ar fi suparata ca nu te urci mai repede la volan. Dar imediat cum ajungi la bord, te cucereste cu atmosfera vesela din habitaclu, creata de contrastul dintre decorul textil din banchete, portiere si plansa de bord si nuantele vii de culoare folosite la insertiile de pe volan, aeratoare si cusaturile scaunelor. E ca si cum te-ai afla intr-o camera de hotel mobilata cu gust. In plus, senzatia de confort este instantanee cand te afunzi in scaunele moi ca niste fotolii premium. Singurul lucru care te mai poate preocupa este culoarea deschisa a tapiteriei, probabil greu de intretinut.

Plasticul mai dur si ieftin este folosit pentru zone in care degetele oricum nu prea ajung, in timp ce spatiile de depozitare au margini cauciucate pentru a preveni alunecarea obiectelor, desi, in mod curios, nu am gasit suporturi pentru sticle sau pahare decat in usi. Interiorul armonios este completat inteligent de consola centrala ocupata in cea mai mare parte de un display cu touchscreen care include toate setarile masinii. Cu toate ca grafica si raspunsul oferit de interfata sunt foarte bune, am fi preferat ca setarile pentru sistemul de climatizare sa beneficieze de butoane fizice proprii. Datorita colaborarii stranse din cadrul grupului PSA, C3 Aircross este construit la o fabrica Opel din Spania pe aceeasi platforma ca modelul Crossland X al germanilor. La fel ca si acesta, are tractiune doar pe rotile din fata, dar poate fi configurat cu un pachet de asistenta Grip Control cu posibilitati variate de calibrare pentru o aderenta mai buna pe diferite tipuri de teren.

Am fost impresionati in mod deosebit de calitatea suspensiei care absoarbe excelent majoritatea denivelarilor si amortizeaza de minune trecerea peste sinele de tramvai care nu sunt la nivelul asfaltului. Modelul testat era propulsat de un motor cu 3 cilindri pe benzina, de 1,2 litri si 110 cai putere distribuiti printr-o cutie de viteze automata care in anumite momente parea sa mai reduca din performante, probabil de dragul economiei de combustibil. Consumul mixt s-a situat intr-adevar la un nivel bun, de 6,6 l/100km, dar sa nu uitam ca este un crossover usor, de doar 1200 kg. Am apreciat prezenta mai multor tehnologii de siguranta activa si pasiva, printre care alertele pentru risc de coliziune sau pentru depasirea involuntara a benzii de rulare. Un amanunt interesant este optiunea de culisare a banchetei din spate pentru a mari capacitatea portbagajului de la 410 la 520 de litri.

Spatios si versatil, plin de personalitate si stil, Citroen C3 Aircross ar trebui sa fie pe lista scurta a oricarei familii care cauta un automobil robust si confortabil, dar si foarte economic si distractiv.

Ştiinţă & Tehnologie 02 Februarie 2019, 16:25

Probă de drum - BMW Seria 1

Povestea de succes a modelului Seria 1 de la BMW, un veritabil compact sportiv, datează de la sfârşitul verii anului 2004,...

Probă de drum - BMW Seria 1
Probă de drum FIAT 500 – Legenda se întoarce
Ştiinţă & Tehnologie 01 Februarie 2019, 21:18

Probă de drum FIAT 500 – Legenda se întoarce

Fiat 500 este mașina care a motorizat Italia timp de aproape 20 de ani.

Probă de drum FIAT 500 – Legenda se întoarce
Hyundai Kona - Probă de Drum
Ştiinţă & Tehnologie 07 Ianuarie 2019, 10:29

Hyundai Kona - Probă de Drum

Constructorul sud coreean a lansat modelul Kona ca răspuns la avalanșa crossoverurilor etalate pe piața europeană de mai...

Hyundai Kona - Probă de Drum
Concursul mondial de robotică: Campionii au ajuns acasă, la Focșani
Ştiinţă & Tehnologie 24 Aprilie 2024, 21:26

Concursul mondial de robotică: Campionii au ajuns acasă, la Focșani

Campionii au fost întâmpinați în Piața Unirii din centrul municipiului de părinți, rude, prieteni dar și de autoritățile...

Concursul mondial de robotică: Campionii au ajuns acasă, la Focșani
Summit dedicat inovării digitale
Ştiinţă & Tehnologie 16 Aprilie 2024, 18:32

Summit dedicat inovării digitale

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică organizează, la Palatul Parlamentului, un summit dedicat inovării...

Summit dedicat inovării digitale
„Eco-insule” pentru colectarea selectivă a gunoiului
Ştiinţă & Tehnologie 13 Aprilie 2024, 13:54

„Eco-insule” pentru colectarea selectivă a gunoiului

Green Energy Expo & Romenvirotec, târgul pentru energii regenerabile şi protecţia mediului, s-a deschis la București.

„Eco-insule” pentru colectarea selectivă a gunoiului
Proba de Drum cu Honda ZR-V
Ştiinţă & Tehnologie 07 Aprilie 2024, 06:45

Proba de Drum cu Honda ZR-V

Când vine vorba de mașini, tendința la nivel global este de reducere a poluării generate de motorizările clasice, cu ardere...

Proba de Drum cu Honda ZR-V
Ghid pentru identificarea Deepfake
Ştiinţă & Tehnologie 01 Aprilie 2024, 18:54

Ghid pentru identificarea Deepfake

Ghidul are ca obiectiv principal protejarea şi educarea publicului cu privire la conştientizarea riscurilor de securitate...

Ghid pentru identificarea Deepfake