Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: SERVICIUL DE NOAPTE Joi, 20 Septembrie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Dan Creța

11 Septembrie 2018
Vizualizari: 503
Comentează add

Cel mai ieftin BMW nou, are un pret minim de pornire de 27.000 de euro, insa alegerea unor optiuni suplimentare foarte tentante ar putea duce la depasirea cu mult a acestei sume.

Probă de Drum - BMW Seria 1

dan-creta

  Foto: Dan Creţa 

BMW seria 1, mai precis modelul 118i, este cel mai accesibil Bimmer disponibil pe piata si, cu toate ca nu pare la fel de premium ca unii frati mai mari din familia sa, este un veritabil BMW. Hatchback-ul cu tractiune spate dispune de o cutie de viteze automata cu 8 rapoarte care dirijeaza perfect orchestra motorului turbo pe benzina de 1.5 litri si 136 CP. In modulul Sport, bolidul atinge suta la ora in 8,7 secunde, iar in cel Eco-Pro se lauda oficial cu un consum combinat de putin peste 5 litri la suta de km. 

 
 
Proba de drum efectuata pe 1000 de km de traseu mixt a aratat insa, la fel ca la toate masinile testate la CPR, un consum sensibil mai mare, cam 10 litri la suta prin traficul urban, 6 in afara orasului la 90 la ora, 11 litri la viteza maxima legala de pe autostrada, 8 litri consum combinat mediu. Cifre deloc surprinzatoare pentru un motor mic dar vivace care propulseaza o masina grea si robusta. Dintre dotarile standard se remarca in primul rand sistemul de infotainment clasic iDrive 6, cap de afis al seriei 1 si la fel de inteligent in acest model mic ca in oricare BMW, oricat de mare. Alte echipamente de baza impresionante in pachetul Sport Line sunt farurile cu leduri, sistemul de climatizare, serviciul Connected Drive, camera pentru marsarier, senzorii de ploaie, limitatorul de viteza si pilotul automat. 
 
 
Asa cum ar fi de asteptat, materialele folosite in habitaclu sunt de inalta calitate iar imbinarile fara cusur. Volanul si scaunul soferului ofera multiple posibilitati de ajustare pentru a asigura maximum de confort si vizibilitate chiar si pentru conducatorii auto foarte inalti, sau dimpotriva, foarte scunzi. In plus, pasagerii locurilor din spate beneficiaza de loc suficient la picioare, cu toate ca bancheta posterioara este mai putin confortabila la mijloc. Spatiul pentru bagaje este printre cele mai mari din segment, dar din pacate scaunele din spate nu pot fi rabatate direct din partbagaj, atunci cand ai nevoie sa o faci rapid. Dealtfel, este o masina care parca cere sa fie condusa rapid, dupa cum arata, dar mai ales dupa cum se comporta pe drum. 
 
 
Placerea pura resimtita la condus datorita raspunsului rapid primit de la motor, a fortei de accelerare, a directiei precise, a suspensiilor ferme si a felului in care masina sta in curbe, mi-a adus aminte din cand in cand de senzatiile incercate pe o pista de karting. Un alt aspect care m-a bucurat a fost ergonomia bordului cu consola de comanda si insula dintre scaunele din fata, unde tot felul de suprafete si nise ofera cate un loc ideal pentru diverse obiecte: telefon, ochelari, chei, portofel, guma de mestecat, monede, pixuri, servetele, cana de cafea si altele. Mai mult, portierele pot gazdui 3 sticle de diferite dimensiuni. Practic, tot designul de la bord este minunat gandit si configurat pentru o calatorie placuta si comoda. 
 
 
La fel ca rivalii traditionali Audi A3 sau Mercedes A Class, a doua generatie BMW seria 1 reflecta din plin calitatea inalta a maiestriei germane care genereaza satisfactie, siguranta si prestigiu.  

Etichete Maşina LuniiProbă de DrumBMWSeria 1

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live