Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: Matinal Joi, 29 Septembrie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Dan Creța

8 Septembrie 2022
Vizualizari: 1431
Comentează add

Pentru a inova este necesar să te eliberezi de orice restricţii, așa că producătorul auto BMW a creat divizia BMW i cu independenţă totală în construirea de vehicule electrice.

Probă de Drum - BMW iX

dan-creta

  Foto: Dan Creța 

Pentru BMW modelul iX reprezintă o schimbare de paradigmă. Este primul bazat pe o nouă arhitectură modulară şi scalabilă, concepută din start pentru o mobilitate electrică individuală premium. Dar e mai mult decât atât. Cu spaţiul interior vast și confortabil, cu tehnologia de propulsie şi suspensia pneumatică adaptivă, precum şi cu sistemul de operare inovator şi sistemele avansate de asistare a șoferului, BMW iX anunţă o nouă eră a plăcerii condusului. Iar testarea acestui model a fost o experiență absolut inedită care începe odată cu instalarea aplicației mobile MyBMW. Aceasta asigură accesul la o mulțime de funcții și la o adevărată imersiune în universul de înaltă tehnologie conceput pentru acest vehicul revoluționar. 

 
 
Odată realizată conexiunea, automobilul îți oferă o întâmpinare de gală din clipa în care îți detectează prezența de la 3 metri distanță. Toţi paşii sunt perfect pregătiți și coordonaţi și variază de la un joc orchestrat al luminilor exterioare şi interioare, activarea luminii de bun venit, iluminarea mânerelor uşii, deblocarea automată a sistemului, activarea dispozitivelor de intrare, precum şi a volanului şi a suprafeţelor încălzite la interior, redarea animaţiei de pornire pe imensul ecran curbat central, verificarea identității şi asocierea smartphone-ului la o fereastră de întâmpinare personalizată, cu un salut personal însoțit de sugestii şi sfaturi utile. Totul de parcă ai avea la dispoziție un majordom care te întâmpină cu o ambianță caldă și o cană de ceai binefăcător. 
 
 
Dar nu te înfofolește, pentru a-ți lăsa libertatea de acțiune, ca partener inteligent şi proactiv în orice situaţie. Astfel, operarea intuitivă şi multimodală devine un dialog natural între om şi mașină, cu alinierea tuturor funcţiilor controlate prin BMW iDrive într-un mod ergonomic şi precis. Mașina de test în versiunea xDrive40 dispune de 326 CP şi o autonomie de până la 425 km. Eficienţa ridicată a sistemului de propulsie cu două motoare, tracțiunea integrală și tehnologia avansată de încărcare a bateriei de înaltă tensiune, asigură o autonomie mare şi, astfel, face ca automobilul să fie potrivit pentru utilizarea zilnică. Rigiditatea structurală a caroseriei din aluminiu cu elemente de fibră de carbon, coordonarea suspensiei şi amortizării, agilitatea şi stabilitatea în mers, beneficiază de livrarea spontană a puterii motoarelor, de o direcţie precisă şi de frâne puternice. 
 
 
Sistemul de frânare, unic în segment, asigură performanţe excelente de decelerare şi de recuperare a energiei care contribuie şi la creşterea autonomiei, după cum am putut constata pe șoseaua de altitudine Transbucegi. Aproape toată energia utilizată pentru urcarea până la Piatra Arsă a fost recuperată la coborârea până în Sinaia. Pentru cei interesați de timpii de încărcare a versiunii xDrive40, ei bine, alimentarea completă a bateriei de 76 de kwh la o staţie casnică de putere mică se poate face în mai puțin de 8 ore, iar la o staţie de mare putere ajunge la 80% în jumătate de oră. Mai exact, am remarcat că autonomia crește cu aproape 10 km în fiecare minut conectat la o stație de încărcare rapidă. Din punctul de vedere al puterii și performanțelor tehnice, singurul rival pentru BMW iX ar fi Tesla Model X, dar ca nivel de calitate a construcției, luxului, confortului și siguranței, adevărații competitori rămân Mercedes-Benz EQC, Audi e-tron și posibil Jaguar I-Pace. 
 
 
La baza potenţialului mare al BMW iX în optimizarea experienței de trafic stă echiparea standard vastă cu funcţii extinse de siguranţă. Disponibilă standard, avertizarea de coliziune frontală poate încetini automobilul până la oprire, în funcţie de situaţie, pentru a evita o coliziune și detectează automobile, pietoni şi biciclişti. Un aspect care i-ar putea deruta pe unii șoferi este digitalizarea excesivă și meniul stufos al sistemului care presupun accesarea a numeroase pagini și submeniuri pentru activarea unor funcții care la alte mașini sunt mai simplu de acționat. Dar pentru setările importante există sau pot fi create scurtături dedicate. Este o mașină care pare să îți vină mănușă, de la pielea naturală argăsită cu extracte de frunze de măslin care îmbracă scaunele și maru suprafețe din habitaclu, până la sistemul de sunet Bowers & Wilkins care duce experienţa audio într-o nouă dimensiune, transformând BMW iX într-o sală de concerte pe roţi cu vibrația basului în fotolii. 
 
 
De ce să te mulțumești doar să asculți muzică dacă poți să o simți? Pe lângă plăcerea condusului electric, dezvoltarea durabilă este un element permanent al caracterului mărcii BMW i. În procesul de fabricare se folosește energie electrică din resurse regenerabile, iar fiecare BMW iX conţine în total aproximativ 60 de kilograme de plastic reciclat. Utilizarea responsabilă a resurselor de-a lungul lanţului de valori şi minimizarea amprentei de carbon a unui produs în toate etapele ciclului său de viaţă stau la baza abordării inovatoare a mobilităţii premium susţinute de compania germană. 
 

Etichete Mașina LuniiProbă de DrumelectriceiXBMWSUV

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live