Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - BMW 6GT

Încă există șoferi interesați de mașini mari și puternice care să ofere performanță vizibilă și audibilă în condiții supreme de siguranță și confort.

Foto: Dan Creța

Articol de Bogdan Predescu, 30 Octombrie 2021, 16:11

În peisajul urban al Capitalei, în decorul de toamnă de pe Valea Prahovei, pe străduțe, pe serpentine sau pe autostrăzi, o mașină ca BMW Seria 6 Gran Turismo se integrează perfect. Sofisticat din toate punctele de vedere, automobilul impresionează prin designul unic şi elegant, dar în același timp agresiv, prin confortul optim în călătorii şi prin dinamica de condus formidabilă.

Exteriorul distinctiv, cu noua formă a grilei frontale cu colțuri bine definite, şi designul modificat al luminilor, îi evidenţiază aspectul individualizat care îi conferă note şi mai inovatoare și un aspect mult mai concentrat. În pofida dimensiunilor generoase, designul agresiv dezvăluie ambiţiile sportive ale modelului, care se continuă până la linia plafonului în stil coupé şi lăţimea accentuată a părţii din spate, cu ţevi de eşapament unice. Interiorul elegant dezvăluie o atmosferă spaţioasă şi rafinată, cu materiale de înaltă calitate şi funcţii de ultimă generaţie.

BMW 6GT rămâne singurul membru al familiei numite seria 6. De fapt, este un fel de model seria 5 puțin mai spațios și mai practic. Diferența notabilă față de generația anterioară este adoptarea tehnologiei mild-hybrid, un sistem care constă dintr-un starter integrat al motorului și un generator care recuperează energia la frânare pentru a furniza un plus de putere. Doar 11 cai, dar buni și ei la nevoie. Totuși, propulsorul turbodiesel de 3 litri, suprinzător de silențios, livrează 340 CP și un cuplu maxim de 516 Nm care asigură un sprint de la 0 la 100 km/oră în doar 5,3 secunde. Viteza maximă este limitată la 250 km/oră. Tracțiunea integrală și transmisia automată cu 8 viteze fac ca deplasarea cu BMW 6GT să se desfășoare aparent fără efort, iar suspensiile pot fi setate în funcție de suprafața de rulare.

La fel ca Audi S5 sau A7 Sportback sau ca Mercedes-Benz CLS, BMW seria 6 Grand Turismo este un fel de coupé de lux supra-dimensionat în care locurile din spate sunt la fel de confortabile, dotate și ajustabile ca cele din față. Dar pentru că automobilul oferă o plăcere deosebită a condusului, te bucuri că nu vine dotat și cu șofer. Volanul sport îmbrăcat în piele sau elementele de control negre lucioase impun accente dinamice şi stilate.

Sistemele de asistare a șoferului integrate în pachetul Driving Assistant Professional garantează siguranță maximă, în timp ce Live Cockpit asigură o privire de ansamblu asupra tuturor elementelor. Funcțiile comode precum sistemul de integrare pentru smartphone și BMW Digital Key asigură conectarea rapidă a telefonului mobil cu mașina. Un lucru ciudat este însă locul de încărcare wireless a telefonului unde nu încape un device cu diagonala mai mare de 6 inci. Mașină mare, telefon mic.

La bord, visibilitatea este bună, grație zonelor vitrate mari și a poziției mai înalte la volan. Este totuși un automobil cu dimensiuni apreciabile, așa că la majoritatea manevrelor în spații mai strâmte, te simți recunoscător pentru prezența senzorilor de parcare și a camerei video pentru mersul cu spatele. Condusul pe timp de noapte este mult mai plăcut, datorită farurilor puternice cu LED și a luminilor ambientale customizabile de la bord. Dealtfel, această mașinărie bavareză premium este dedicată celor care apreciază individualitatea, estetica şi confortul la drum întins. Iar, datorită dinamicii de condus perfect optimizate, călătoriile în BMW Seria 6 Gran Turismo parcă nu sunt niciodată suficient de lungi.

Probă de Drum - Peugeot 2008
Ştiinţă & Tehnologie 30 Septembrie 2021, 08:41

Probă de Drum - Peugeot 2008

Peugeot 2008 - ofensiv și seducător

Probă de Drum - Peugeot 2008
Probă de Drum - Mazda MX-5
Ştiinţă & Tehnologie 27 Septembrie 2021, 17:41

Probă de Drum - Mazda MX-5

Micuța Mazda MX-5, cu celebrul nume de alint Miata, este cel mai premiat și cel mai bine vândut roadster din istorie.

Probă de Drum - Mazda MX-5
Probă de Drum - Seat Ibiza
Ştiinţă & Tehnologie 23 Septembrie 2021, 13:50

Probă de Drum - Seat Ibiza

Cu un interior mai spaţios, un sistem multimedia foarte bun şi motorizări reuşite, maşina are toate atuurile tehnologice...

Probă de Drum - Seat Ibiza
Probă de Drum – Seat Arona
Ştiinţă & Tehnologie 05 Septembrie 2021, 09:23

Probă de Drum – Seat Arona

În acest an, Seat a adus mai multe îmbunătățiri modelului Arona, cel mai mic SUV din portofoliul constructorului auto spaniol.

Probă de Drum – Seat Arona
Dacia prezinta noul Duster
Ştiinţă & Tehnologie 03 Septembrie 2021, 00:05

Dacia prezinta noul Duster

La mai bine de un deceniu, Duster a fost lansat într-o nouă înfățișare. Este a treia generație a celui mai cunoscut și...

Dacia prezinta noul Duster
Probă de Drum – Ford Fiesta ST
Ştiinţă & Tehnologie 31 August 2021, 16:19

Probă de Drum – Ford Fiesta ST

Una dintre cele mai emblematice mașini din istoria auto care a reușit să cucerească mai multe generații de șoferi este Ford...

Probă de Drum – Ford Fiesta ST
Probă de Drum – Opel Mokka
Ştiinţă & Tehnologie 26 August 2021, 10:43

Probă de Drum – Opel Mokka

Constructorul german Opel a început încă din noiembrie 2019 producția SUV-ului Mokka X, lansând atunci și promisiunea fermă...

Probă de Drum – Opel Mokka
Probă de Drum - Skoda Enyaq iV
Ştiinţă & Tehnologie 22 August 2021, 10:09

Probă de Drum - Skoda Enyaq iV

Compania Skoda și-a prezentat recent noua strategie prin care vrea să intre în top 5 cei mai mari producători auto din Europa...

Probă de Drum - Skoda Enyaq iV