Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: BUNA DIMINEATA, ROMANIA! Luni, 26 August

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Alex Lancuzov

26 Iulie 2019
Vizualizari: 1790
Comentează add

Încep lucrările pentru trenul direct Gara de Nord–Otopeni.

Pregătiri pentru Euro 2020

alex-lancuzov

Foto: Alex Lancuzov

Lucrările pentru linia de 3 km. (din care 1,5 km. viaductul peste DN 1)  încep de luna viitoare

Constructorul promite să finalizeze linia în luna mai 2020, la timp pentru Euro 2020

Transportul feroviar modern între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni este una dintre promisiunile din dosarul de candidatură.

În prezent, între București și Aeroportul Otopeni, Primăria Generală asigură transport rutier cu autobuzele STB iar trenurile CFR  circulă până aproape de Aeroport de unde călătorii sunt preluați cu microbuze, ceea ce evident nu este foarte confortabil. Așadar un tren care să ajungă direct la Otopeni este obligatoriu pentru preluarea zecilor de mii de suporteri și turiști iar lucrările încep chiar de luna viitoare. Constructor  este o firmă din România care s-a angajat să finalizeze proiectul de 400 de milioane de lei la sfârșitul lunii mai 2020, practic cu 2 luni înainte de termenul contractual. Cea mai dificilă parte a proiectului este viaductul de un kilometru și jumătate care va trece peste DN 1 dar se va lucra în mai multe schimburi, inclusiv în sezonul rece, promite Constantin Axinia, directorul general CFR Infrastructură :

,, Luna viitoare, cu certitudine, lucrăm de la drumul naţional, de la DN1, până în aeroport. Vom începe cu infrastructura, fundaţiile pentru acel pod, acea estacadă care va face legătura între Mogoşoaia-Baloteşti şi, mai departe, la Aeroportul Otopeni.

Reporter: Se poate lucra inclusiv în sezonul rece. E un avantaj.
Constantin Axinia: Este un mare avantaj. Noi, dacă ridicăm stâlpii, care sunt în număr de vreo 40, montarea grinzilor este ceva uşor. Deci, anul ăsta este anul în care chiar vom turna betonul şi vom pune grinzile şi vom face racordul. ”

Din cele patru stadioane promise ca bază de antrenament pentru Euro 2020, au rămas doar trei și anume : Ghencea, Rapid și Arcul de Triumf pentru că la Dinamo sunt unele probleme juridice. Cele trei noi arene sunt în execuție cel mai avansat fiind stadionul din Ghencea cu 32 000 locuri în timp ce la Arcul de Triumf unde tribunele vor găzdui peste 8000 de spectatori de-abia luna aceasta au început lucrările. Pentru că șantierul stadionului Steaua a fost deschis în februarie sunt șanse mari ca obiectivul de 200 milioane de lei să fie gata la timp, lucrările de infrastructură fiind aproape finalizate, a explicat Daniel Suciu, ministrul Dezvoltării Regionale.

Aproximativ 100 000 de suporteri și turiști sunt așteptați în iunie și iulie 2020 la București estimările arătând că din acest eveniment se vor încasa aproape 100 000 milioane de euro. Însă investițiile în infrastructură și turism nu trebuie privite strict pentru Euro 2020 ci și pentru dezvoltarea ulterioară a Bucureștiului care va fi mai pregătit pentru alte competiții sau evenimente, spune Traian Bădulescu, consultant în turism.

Cel mai mare eveniment sportiv din București a fost finala Europa League în vara anului 2012, atunci când aprox. 30 000 de suporteri spanioli au aterizat  la Otopeni. Însă pentru cele patru meciuri de la Euro 2020 traficul aerian va fi preluat și de aeroportul Băneasa care se redeschide cu ocazia competiției.


Etichete Exclusiv RadioEuro 2020trenOtopeni

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live