Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: PSIHOLOGUL MUZICAL (Continuare) Sâmbătă, 18 Ianuarie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Iulian Olescu

15 Aprilie 2013
Vizualizari: 4416
Comentează add

Creşterea a fost dată de cererea tot mai mare pentru aparate de fotografiat, telefoane mobile şi alte produse de telecomunicaţii, potrivit unui studiu recent.

Piaţa produselor electronice şi electrocasnice, în creştere

iulian-olescu

Tablet Pc. Foto: Reuters.

Piaţa produselor electrice şi electrocasnice a crescut sensibil în 2012 faţă de anul precedent.

Potrivit experţilor prezenţi la o conferinţă de specialitate, creşterea a fost dată de cererea tot mai mare pentru aparate de fotografiat, telefoane mobile şi alte produse de telecomunicaţii.

Nivelul vânzărilor de electrocasnice rămâne destul de scăzut, mai spun reprezentanţii firmelor din domeniu.

Creşterea de anul trecut în privinţa vânzărilor de bunuri de folosinţă îndelungată s-a datorat în principal evoluţiei din ultimul trimestru, când piaţa a urcat cu 10% faţă de perioada similară din 2011.

Cea mai mare creştere au înregistrat-o anul trecut tabletele, de aproape cinci ori, iar una din cinci persoane chestionate de GFK plănuieşte să-şi cumpere un astfel de dispozitiv în următoarele şase luni.

Piaţa telefoanelor inteligente, smartphone, a urcat în 2012 cu 37%, numărul acestora apropiindu-se de un milion de unităţi, iar valoarea reprezentând circa un sfert din piaţa totală de telefoane mobile.

În ceea ce priveşte televizoarele cu ecran plat, numărul lor a ajuns la 750.000 anul trecut, cu o valoare totală de un sfert de miliard de euro, iar televizoarele inteligente ocupau, în 2012, o treime din valoarea totală a pieţei de tv.

Studiul GFK s-a axat şi pe evoluţia gradului de penetrare a internetului în România, care a ajuns anul trecut la aproape 50%, în timp ce internetul mobil este utilizat de numai 36% dintre români, sub valorile înregistrate în alte ţări europene.

În cadrul conferinţei privind evoluţiile noilor tehnologii, s-a vorbit şi despre piaţa platformelor on-line, care oferă contra cost conţinut video şi audio, subliniindu-se că se aşteaptă, în continuare, creşteri pe acest segment, deşi valorile în termeni absoluţi sunt încă relativ mici, românii nefiind obişnuiţi să plătească pentru astfel de servicii.


Etichete piaţăproduse electriceelectrocasnicetabletetelefoane mobiletelecomunicaţiismartphonetelefoane inteligenteinternetRomânia

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live