Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: DESCHIS ÎN WEEK-END - continuare Sâmbătă, 25 Mai

Cele mai citite

Articole recente

Arhiva Emisiuni

Autor

Daniel Neguţ

24 Septembrie 2012
Vizualizari: 3036
Comentează add

Avem cea mai ieftină benzină din Europa, dar este extrem de scumpă, dacă o raportăm la salariile din ţara noastră.

Maşina, un lux pentru români

daniel-negut

Foto: Arhivă Reuters.

La mijlocul săptămânii trecute, Petrom anunţa ieftinirea benzinei cu 7 bani pe litru, după ce, cu numai o săptămână înainte, scumpise atât motorina, cât şi benzina, cu 4 bani şi – respectiv – cu 5 bani pe litru.

Pornind de la această informaţie, au mers la câteva dintre benzinăriile din Bucureşti, pentru a face un studiu comparativ al preţurilor la motorină şi benzină.

Astfel, preţul benzinei cu cifra octanică 95 varia între 6 lei şi un ban pe litru (la una dintre unităţile Petrom) şi 6 lei şi 17 bani, la o benzinărie MOL, în vreme ce motorina avea cel mai mic preţ la Lukoil (6 lei şi 12 bani) şi ajungea la 6 lei şi 54 de bani pentru un litru, la AGIP.

Între aceste limite sunt şi preţurile de la Rompetrol: 6 lei şi 10 bani pentru benzină şi 6 lei şi 24 de bani pentru motorină.

Dacă am calcula cât ar costa un rezervor auto mediu, de 50 de litri, pentru cele două extreme ale preţurilor, suma de plată ar varia – pentru benzină – între 300 de lei şi 50 de bani şi 308 lei şi 50 de bani, în vreme ce suma necesară pentru acelaşi rezervor de motorină ar fi cuprinsă între 306 şi 327 de lei.

Aparent, diferenţele sunt suportabile pentru buzunarul românului de rând.

De oriunde am face plinul, suma nu are o variaţie prea mare, indiferent dacă maşina noastră merge cu benzină sau cu motorină.

Sunt, însă, două probleme: pe de o parte, nu diferenţele de sperie, ci chiar preţul carburantului.

Şi chiar dacă, statistic şi sec, avem cea mai ieftină benzină din Europa, ea este extrem de scumpă, dacă o raportăm la salariile din ţara noastră, iar umplerea unui rezervor de maşină costă aproape jumătate de salariul minim pe economie!

Pe de altă parte, şoferii sunt puşi în dificultate de circulaţia infernală din marile oraşe ale României, cu „cireaşa de pe tort” (adică, Bucureştiul) unde sunt ore când se merge prin centru bară la bară, iar maşina ajunge să consume dublul cifrei înscrise în cartea tehnică, astfel că un plin de combustibil se duce în mai puţin de o săptămână.

Încet, încet, mersul la serviciu cu maşina proprie ar putea deveni un lux.
 


Etichete maşinăbenzinăPetrommotorinăRompetrolAgipMOLLukoilpreţEuropaRomânia

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live