Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: ÎNTRE PRIETENI Luni, 01 Martie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Alex Lancuzov

24 Septembrie 2013
Vizualizari: 1879
Comentează add

Surse din cadrul ministerului transporturilor au precizat pentru Radio România că miercuri vor fi pornite cele două ,,cârtiţe" care forează pentru tunelurile magistralei V metrou.

Forajele la metroul din Drumul Taberei, reluate

alex-lancuzov

Inginerul Carlos Garcia. Foto: Alex Lancuzov.

Surse din cadrul ministerului transporturilor au precizat pentru Radio România ca miercuri vor fi pornite cele două ,,cârtiţe" sau scuturi TBM care vor executa forajele pentru tunelurile magistralei V de metrou din cartierul bucurestean Drumul Taberei.

Cele două TBM –uri (Tunnel Boring Machine) sau cârtiţele "Filofteia” şi "Varvara” aşa cum au fost botezate aşteaptă încă din toamna anului trecut în staţia de metrou Academia Militară.

Practic, săparea celor două galerii poate demara numai după ce sunt asigurate condiţiile pentru menţinerea în funcţiune a scuturilor care nu mai pot fi oprite decât la remiza de la Râul Doamnei unde vor fi şi demontate pentru a fi readuse la Academia Militară şi de aici montate din nou pentru a face legătura cu staţia Eroilor.

Fişa tehnică a utilajelor "Filofteia” şi "Varvara”
  •     Lungime (inclusiv săniile cu instalaţii) – aprox. 100 m
  •     Diametru excavare – 6,570 m
  •     Putere instalată - 2.150 kw
  •     Cilindri hidraulici care permit avansul scutului – 2 x 16 buc.
  •     Forţa de împingere – 350 bar
  •     Presiune de lucru – 4 bar
  •     Viteza de înaintare – aproximativ 30 m/zi
Adâncimea medie a galeriilor este de aproximativ 20 metri dar la Eroilor va fi cel mai adânc punct pentru că staţia Eroilor 2 se află sub Dâmboviţa şi magistralele 1 şi 3.

TBM-urile sunt utilaje foarte complicate, care costă zeci de milioane de euro şi pe lângă forajul propriu-zis efectuează şi căptuşeala tunelului cu inele prefabricate din beton numite bolţari.

Odată pornite, cârtiţele avansează cu peste 20 de metri pe zi prin solul de argilă şi nisip al Bucureştilor iar viteza de lucru scade doar în zona staţiilor, a declarat pentru Radio România Actualităţi, inginerul Carlos Garcia, unul dintre reprezentanţii consorţiului care execută secţiunea dintre Râul Doamnei şi Eroilor 2 cu 10 staţii : Râul Doamnei, Valea Argeşului, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor.

Peste 200 de mii de călători vor folosi această linie de metrou atunci când va fi inaugurată iar întregul sistem de transport public de suprafaţă va trebui reconfigurat a precizat Gheorghe Udrişte, fostul director Metrorex.
 


Etichete Ştiri BucureştimetrouTBMDrumul Taberei"Filofteia”"Varvara”Râul Doamnei

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live