Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: COLECTIA DE MUZICĂ - SUCCESELE MUZICII ROMÂNEŞTI (R) Luni, 27 Iunie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Sorin Cealera, Constanța

24 Mai 2022
Vizualizari: 277
Comentează add

O delegație a Comisiei pentru transport și turism din cadrul Parlamentului European care a vizitat astăzi Portul Constanța.

Fluidizarea transportului de mărfuri venite din Ucraina în Portul Constanţa

sorin-cealera-constanta

Marian-Jean Marinescu, coordonatorul Comisiei de Transport din Parlamentul European pentru grupul PPE. Foto: Sorin Cealera

Fluidizarea transportului de mărfuri spre Ucraina a fost unul dintre principalele puncte de discuție pe agenda delegației Comisiei pentru transport și turism din cadrul Parlamentului European care a vizitat astăzi Portul Constanța.

Creșterea cu 11% a traficului față de perioada anterioară războiului a pus la încercare capacitatea portului de a opera un volum crescut de mărfuri.

În condițiile unei crizei alimentare care se prefigurează din cauza milioanelor de tone de cereale și alte produse agricole care sunt blocate în Ucraina, Constanța poate deveni un hub mondial de tranzit pentru aceste mărfuri.

În contextul războiului din Ucraina, Constanța a devenit un port strategic pentru traficul de mărfuri în zona Mării Negre.

Autoritățile române, dar și Uniunea Europeană caută soluții pentru a fluidiza traficul de mărfuri dinspre Ucraina și de a crește capacitatea Portului Constanța de a opera volumul mult mai mare de mărfuri care îl tranzitează.

Marian-Jean Marinescu, coordonatorul Comisiei de transport, pentru Grupul PPE din cadrul Parlamentului European: Volumul de marfă care vine din Ucraina este foarte mare și încă nu există capacitatea de a transfera pe nave un asemenea volum mare de marfă. Poate reușim să punem la un loc niște informații și să încercăm să sprijinim promovarea unui proiect, pentru a face ca ce lipsește să se pună în practică într-un timp foarte scurt.

Una dintre soluțiile Comisiei Europene pentru fluidizarea traficului de cereale este de a elimina documentele neesențiale pentru România care vizează marfa de tranzit. Creșterea volumului de mărfuri care ajung în Constanța, dar și în Sulina, a creat blocaje și a provocat autoritățile portuare să ia măsuri. Florin Goidea, managerul general al Administrației Porturilor Maritime Constanța, spune că traficul s-a mai decongestionat în ultima perioadă.

Florin Goidea: Multe din containere sunt deja expediate, mai mult de jumătate din cât au venit. Se fac eforturi mari. Avem în port o echipă de logisticieni ucraineni care să învețe fluxurile logistice și de documente, ca să poată să discute cu ei. Nu sunt zile ușoare; dar încercăm să le rezolvăm.
 


Etichete Portul ConstanţaComisia pentru transport și turism din cadrul Parlamentului European

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live