Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: ŞTIRI (politice, economice, sociale, culturale * Meteo * Sport) Miercuri, 01 Decembrie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Iulian Olescu

14 Mai 2021
Vizualizari: 265
Comentează add

Finanțarea asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență va fi condiționată de implementarea unor reforme.

Finanțarea asigurată prin PNRR „va fi condiționată”

iulian-olescu

 Ministrul investițiilor și proiectelor europene, Cristian Ghinea. Foto: https://mfe.gov.ro.

Finanțarea asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență va fi condiționată de implementarea unor reforme pe care România și le asumă, legate, printre altele, de sistemul de pensii, de reducerea deficitului de încasare de TVA, digitalizarea fiscului și închiderea portițelor legale ce permit evitarea taxelor de eficientizare a companiilor de stat și de înființarea unei Băncii Naționale de Dezvoltare - a declarat ministrul investițiilor și proiectelor europene, Cristian Ghinea.

Prezent la o dezbatere online organizată de Expert Forum, el a prezentat și reformele asumate pe sectorul transporturilor.

Cristian Ghinea: Eu cred că suntem foarte aproape de acceptarea componentei de transport, așa cum am propus, chiar cu acea alocare pentru /.../ foarte mare, dar am lucrat foarte mult să atașăm de aceste investiții reforme substanțiale care să le facă acceptabile. O problemă mare în România este că nu aveam o strategie pentru decarbonizarea transportului, pentru încurajarea transportului verde, pentru încurajarea transportului pe căi ferate. Modul în care este taxat transport în România favorizează sau încurajează firmele să folosească drumurile naționale și, mă rog, aș spune și autostrăzile, dar nu le avem, în defavoarea transportului de marfă pe calea ferată, și atunci, în primii ani, vom digitaliza, vom crea sistemul digital de urmărire a mărfurilor și apoi, vom taxa transportul de mărfuri pe cantitate și pe distanță parcursă, adică, practic, plătești pentru drumuri cât consumi, nu ca acum, când ai o rovignetă fixă pe an; practic, toată lumea plătește la fel, indiferent de cât transporți. Nu este o mărire a taxării per /.../, este o reașezare a taxării pe bază de cât consumi, și drumurile publice sunt o resursă, ca toate celelalte resurse, și trebuie taxate în funcție de cât le consumi. 

Alte reforme menționate de Cristian Ghinea și prezentate Comisiei Europene, prin intermediul unui document conceptual, se referă la implementarea unui sistem de recrutare pe bază de examen pentru intrarea în corpul funcționarilor publici, la asumarea țintei de 34% pentru energie regenerabilă în coșul de energie, până în 2030, și la o nouă strategie anticorupție și creșterea prejudiciilor recuperate și a bunurilor confiscate.


Etichete (ii)finantarereformepnrr

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live