Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: COLECTIA DE MUZICĂ - OMUL CU CHITARA (continuare) Duminică, 25 Septembrie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Claudiu Pădurean, Cluj

19 Septembrie 2013
Vizualizari: 1752
Comentează add

Mai mulţi producători români profită de existenţa marilor lanţuri de supermarketuri, ajungând furnizori ale acestor reţele cărora le livrează cantităţi impresionante de mărfuri.

Exporturi româneşti în toată Europa, cu ajutorul corporaţiilor

claudiu-padurean-cluj

Foto: Arhivă Reuters.

Producătorii români pot exporta în toată Europa cu ajutorul unor corporaţii.

Acestea deţin reţele de sute de magazine de mari dimensiuni, iar produsele româneşti care sunt ieftine şi de calitate ajung să fie vândute în toată regiunea.

Extindere la nivel regional a marilor lanţuri de supermarketuri a inundat piaţa românească cu mărfuri produse în străinătate, însă există şi producători români care au învăţat cum să profite de acest fenomen.

Ei au ajuns furnizori ai acestor reţele, iar în prezent ajung să livreze cantităţi impresionante de mărfuri alimentare şi non-alimentare în ţări în care nu ar fi putut să exporte dacă s-ar fi bazat doar pe forţele proprii, spune reprezentanta unui lanţ de magazine cu capital german, Georgiana Tugearu.

"Sunt certificări europene la care noi ne aliniem şi standarde la care ne aliniem. O altă recomandare pentru ei este să menţină calitatea constantă a produselor, astfel încât tot ce livrează, odată ce devin furnizorii noştri, să fie cu o calitate constantă", spune Georgiana Tugearu.

Producătorii români nu îşi vând mărfurile doar în ţările din Europa Centrală şi de Est, ci şi în state precum Marea Britanie, spune managerul unei companii care produce mezeluri, Cosmin Moldovan.

"Am primit o cerere de ofertă pentru nişte produse puţin mai exotice şi spun că nu e niciun secret, e vorba de burger de struţ, burger de vită cu struţ şi burger de vită", spune Cosmin Moldovan.

În paralel cu creşterea exporturilor în ţările membre ale Uniunii Europene, producătorii români vizează şi alte pieţe. De exemplu, piaţa din Turcia ori pe cea a ţărilor din Golful Persic, acolo unde mărfurile româneşti se bucură de o reputaţie foarte bună.


Etichete supermarketproducătorfurniuoralimentereţele

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live