Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: PSIHOLOGUL MUZICAL (Continuare) Sâmbătă, 21 Septembrie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Iolanda Bădiliţă

14 Ianuarie 2014
Vizualizari: 1031
Comentează add

Parlamentul European a adoptat astăzi o rezoluţie potrivit căreia producătorii vor fi obligaţi să adauge în portofoliu modele ecologice, pentru a putea face faţă noilor cerinţe.

Emisiile de carbon, limitate la vehiculele comerciale uşoare noi

iolanda-badilita

Limita de emisii de dioxid de carbon impusă vehiculelor comerciale uşoare noi va scădea în Uniunea Europeană în următorii şase ani, după ce Parlamentul European a adoptat astăzi o rezoluţie în acest sens.

Producătorii vor fi obligaţi, în consecinţă, să adauge în portofoliu modele ecologice, pentru a putea face faţă noilor norme, la care forurile comunitare au ajuns după o perioadă lungă de negocieri.

Ţinta de 147 de grame pe kilometru până în 2020 priveşte limita maximă pentru media emisiilor autorizate, pntru o întreagă flotă de modele, realizate de fiecare producător de camionete, cu o greutate de 2,610 tone, fără încărcătură, şi 3,5 tone cu încărcătură - a arătat deputatul Chris Davis.

Regula se va aplica producătorilor înregistraţi în UE, care realizează mai mult de o mie de vehicule pe an.

Modele ecologice

Aceştia vor fi obligaţi să realizeze suficiente modele ecologice pentru a balansa vehiculele mai grele sau mai poluante şi astfel, pentru a obţie un echilibru de 147 de grame pe kilometru până în 2020.

"Dragi colegi, am ajuns la acest rezultat după negocieri dificile cu consiliul. Sunt mulţumit că nu am capitulat în faţa niciunei presiuni să modificăm ţinta" - a spus Holder Kramer.

Pentru atingerea acestor obiective, producătorii trebuie să se bazeze pe un sistem de supercredite, care oferă pondere mai mare vehiculelor care emit mai puţin de 50 de grame pe kilometru de dioxid de carbon.

Acest sistem, care există în momentul de faţă, nu va mai fi reînnoit după expirarea sa în 2018.

Să mai spunem că textul adoptat astăzi remediază lacunele protocolului actual privind textul de performanţă în privinţa mediului, pe care producătorii l-au folosit pentru a genera date de consum şi emisie aproape imposibil de atins, în condiţii normale de exploatare a vehiculelor.


Etichete carbonemisiipoluarevehiculChris Davis

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live