Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: LA DISPOZIŢIA DVS. Miercuri, 18 Septembrie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Diana Domenico

12 Octombrie 2010
Vizualizari: 2527
Comentează add

Comisarul european pentru afaceri sociale, László Andor, atrage atenţia că probleme precum accesul redus la educaţie şi slaba ocupare pe piaţa muncii a persoanelor de etnie romă trebuie rezolvate rapid.

Educaţia şi incluziunea socială a romilor "aduc beneficii"

diana-domenico

Comisarul european pentru ocuparea forţei de muncă, afaceri sociale şi incluziune, László Andor. Foto: Agerpres.

Accesul redus la educaţie şi slaba ocupare pe piaţa muncii a persoanelor de etnie romă sunt principalele probleme în a căror rezolvare toate statele membre ale Uniunii Europene ar trebui să se implice mai mult, atrage atenţia comisarul european pentru afaceri sociale, László Andor, aflat la Bucureşti.

Timp de două zile, autorităţi, activişti şi experţi implicaţi în elaborarea unor strategii pentru integrarea romilor caută soluţii aplicabile la nivel internaţional.

Comisarul european László Andor a subliniat că rata absorbţiei fondurilor europene pentru proiecte destinate romilor este mică, lucru care ar trebui schimbat, în condiţiile în care se ştie că romii reprezintă etnia cea mai săracă şi grupul cel mai dezavantajat în Europa.

“Incluziunea socială a romilor implică eforturi foarte mari acum, dar pe termen lung va aduce avantaje economice prin intrarea pe piaţa muncii a noi tineri bine formaţi, iar copiii care acum nu merg la şcoală dar vor avea acces la educaţie, pe viitor vor putea contribui la diversificarea României şi a altor ţări” a declarat László Andor.

Deşi este recunoscută necesitatea educării populaţiei rome, un studiu, publicat marţi de agenţia "Împreună" şi UNICEF, folosind date din 100 de şcoli, relevă faptul că ponderea copiilor romi dintr-o şcoală este invers proporţională cu calitatea şcolii.

"Cu cât numărul de copii romi creşte într-o şcoală, cu atât calitatea şcolii respective scade, prin calitate noi înţelegând, spre exemplu aviz de funcţionare, numărul de laboratoare, numărul de cărţi de elev, existenţa cadrelor didactice, existenţa toaletelor, existenţa sălilor, terenurilor de sport şi aşa mai departe. Şi asta poate este una dintre explicaţiile pentru nivelul destul de scăzut al copiilor romi al educaţiei” a declarat Gelu Duminică, directorul executiv al agenţiei "Împreună".

Din cele 2,25 de miliarde de euro pe care Fondul Social European le-a pus la dispoziţia României în perioada 2007-2013 pentru grupurile vulnerabile, aproximativ 1% au fost cheltuiţi până în prezent de ţara noastră.


Etichete Etnia romăLászló AndorBucureştiromiUNICEF

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live