Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: AGENDA GLOBALĂ Miercuri, 03 Martie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Iulian Olescu

11 Octombrie 2014
Vizualizari: 2959
Comentează add

Cu ajutorul unor pagini de internet sau al unor aplicații companiile încercă să creeze spații în care să pună în legătură cererea și oferta de servicii direct între persoane.

Economia participativă câștigă teren în SUA

iulian-olescu

Președintele Fundației "Mind the Bridge", Charles Versaggi. Foto: Iulian Olescu

Economia participativa sau consumul colaborativ castiga tot mai mult teren in Statele Unite ale Americii dar si in alte tari cum ar fi Germania sau Franta ori state din America Latina.

Astfel prin intermediul unor pagini de internet sau al unor aplicatii pentru telefon sau tableta o serie de companii incearca sa creeze spatii in care sa puna in legatura cererea si oferta de servicii sau produse direct intre persoane.

In zona Golfului San Francisco dezvoltarea acestui gen de activitati are loc in stransa legatura cu promovarea inovarii in afaceri, insa apar si aspecte legate de reglementare.

Silicon Valley, adica acea zona din sudul Golfului care gazduieste companii din domeniul tehnologiei IT dar si firme nou infiintate care aduc la viata concepte si idei inovative, grupeaza peste o treime din investitiile de capital de risc din Statele Unite ale Americii.

Este vorba de acele investitii pe care firme cum ar fi Structure Capital le fac in modele noi de afaceri sau in companii aflate la inceput de drum, dar care au potentialul de a se dezvolta exponential.

Organizatii ca fundatia "Mind the Bridge" promoveaza programe educationale care sa ii ajute pe noii antreprenori sa-si construiasca afacerea in asa fel incat sa aiba mai mari sanse de reusita. 

"Punem accent pe doua aspecte in paralel. Unul este comunicarea - cum sa exprimi si sa explici valoarea pe care compania ta o creaza. Celalalt este legat de dezvoltarea afacerii. Pentru asta aplicam o metodologie de sprijinire a afacerilor noi. Cea mai buna cale este sa inveti de la potentialii clienti inca de la inceput, sa le faci auzita vocea.

"Noi obisnuim sa spunem"iesi din cladire", adica vorbeste cu oamenii, afla care sunt problemele cu care ei se confrunta in sectorul in care incerci sa te dezvolti. Asadar metoda consta in a te adresa consumatorilor, a "iesi din cladire" si a incepe sa asculti ceea ce acestia au de spus", a spus presedintele Fundatiei, Charles Versaggi.

Economia participativă se intinde pe un spectru larg

Fundatia "Mind the Bridge" colaboreaza si cu Uniunea Europeana in cadrul unui parteneriat care isi propune sa sprijine companiile nou infiintate punandu-le in legatura cu firme care au experienta in domeniul respectiv de activitate, de la care pot afla principalele provocari si modalitati de depasire a acestora.

Activitatile din cadrul "economiei participative" se intind si in San Francisco pe un spectru foarte larg pornind de la firme care intermediaza utilizarea in comun a unor vehicule, cum ar fi City CarSharing, alternative la sistemul de taximetre, ca Uber sau Lyft, sau platforme care pun in legatura antrenori si persoane care vor sa faca exercitii fizice, cazul FitMob si pana la companii ca Udemy care faciliteaza relatia dintre instructori/profesori si oameni care doresc sa invete diverse lucruri sau ca ScienceExchange, care asigura cercetatorilor din intreaga lume accesul la cele mai bune laboratoare din SUA si nu numai, pentru derularea unor experimente ce le sunt necesare.

Din cauza dezvoltarii explozive a acestui tip de activitati, zona de reglementare a ramas in urma iar autoritatile locale incearca sa tina pasul cu acest fenomen. 

"Avem un numar mare de companii care functioneaza pe baza unor acorduri temporare pana cand vor fi dezbatute si adoptate solutii pe termen lung. Incercam din greu sa fim receptivi si metodici, sa discutam cu toate partile implicate, sa ne asiguram ca este mentinuta siguranta cetatenilor, ca rezolvam aspectele legate de asigurari si de protectia consumatorilor, deoarece sunt elemente de care trebuie sa ne ocupam.

"In acelasi timp ne gandim cat de importante sunt inovatiile si cum sa permitem acestor noi companii sa apara si sa se dezvolte in San Francisco pentru a da nastere acestor modele de afaceri la care noi probabil nici nu ne-am fi gandit. Asa incat este vorba de un echilibru intre ceea ce primaria ofera si ceea ce primeste", a declarat directorul pentru Dezvoltarea Afacerilor din cadrul Primariei din San Francisco, Laurel Arvanitidis.

Pentru moment municipalitatea se ocupa numai de aspecte legate de siguranta utilizarii in comun a masinilor sau a locuintelor, dar are in vedere si activitatile de gazduire de mese de catre persoane fizice, in propria casa sau in spatii neconventionale, pe care companii ca Feastly, de exemplu, le intermediaza contra unui cost. 

Corespondență din SUA


Etichete Exclusiv Onlineeconomie participativăSUAFranțaAmerica LatinăSan FranciscoFundația Mind the BridgeSilicon Valleycomunicareafaceri

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live