Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: PROBLEME LA ZI Vineri, 25 Septembrie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Radiojurnal

10 August 2020
Vizualizari: 310
Comentează add

La Tarom sunt programate discuții privind planul de restructurare a companiei.

Discuții privind planul de restructurare la Tarom

radiojurnal

 Airbus A 130. Foto: wikipedia.org.

La TAROM sunt programate luni discuții privind planul de restructurare a companiei, strategie care cuprinde și reduceri de personal de până la 700 de angajați, din totalul celor 1.800.

Aceste negocieri vin și în contextul în care, luna viitoare, expiră Contractul Colectiv de Muncă prin care pot fi acordate cel mult opt salarii compensatorii, în caz de restructurare.

Sindicaliștii prezenți la negocieri spun de asemenea că în contul TAROM a intrat un împrumut de 37 de milioane de euro care trebuie dat înapoi, iar acum statul vrea să finanțeze compania cu încă 65 de milioane de euro.

Aurel Curdov, liderul Sindicatului tehnic din TAROM a explicat pentru Radio România Actualități: "37 de milioane euro, în primăvară, pe care trebuia să îi returnăm luna aceasta. 

Dacă nu reuşim să returnăm acest ajutor de salvare, se va transforma într-un ajutor de restructurare, se va cere avizul Comisiei Europene, în baza planului de management.

Sunt foarte puțini, pentru că gândiți-vă că o companie de cinci ori mai mare, cum este KLM-ul, primeşte de la statul olandez patru miliarde de euro.

Toată concurenţa TAROM primeşte astfel de sume.

Situaţia nu e tragică, e foarte tragică.

Dacă IATA are dreptate şi aviaţia îşi va reveni de abia din 2024-2025, nu vom putea cumula sumele necesare pentru a putea să începem să achităm acest împrumut.

Deci ajutorul de stat mi se pare foarte mic."

Compania TAROM poate fi salvată pentru că are o flotă de avioane care să îi asigure un flux financiar -a precizat săptămâna trecută ministrul transporturilor, Lucian Bode, citat de reporterul nostru Alexandru Lancuzov.

Restructurarea operatorului aerian național este obligatorie și, pe lângă disponibilizări, se vor reduce costurile cu agențiile interne și externe, precum și în privința carburanților.


Etichete taromavion(RS)restructurari

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live