Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: Obiectiv, România (in continuare) Marţi, 05 Iulie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Sergiu Şteţ

24 Octombrie 2011
Vizualizari: 1927
Comentează add

Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România cere guvernului să adopte măsuri pentru a opri creşterea preţurilor la combustibil.

Creşterea preţului carburanţilor "trebuie stopată"

sergiu-stet

Foto: arhivă Agerpres.

Asociaţia Oamenilor de Afaceri cere guvernului să adopte măsuri pentru a stopa creşterea preţurilor la carburanţi.

Printre măsurile propuse este supraimpozitarea profiturilor nejustificate din domeniul vânzării carburanţilor, profituri datorate strict creşterii preţului la pompă, este
vorba de aşa-numita taxă "Robin Hood".

Solicitarea Asociaţiei Oamenilor de Afaceri vine după ce, recent, preţul benzinei şi al
motorinei a fost majorat cu 5 până la 12 bani pe litru. Companiile din domeniul petrolier
justifică majorarea prin cererea mare de piaţă din România şi evoluţia preţului barilului de
petrol pe pieþele internaţionale.

Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România (AOAR) îşi motiveazã demersul prin faptul că
scumpirea repetată a benzinei şi a motorinei afectează costurile oricărei companii şi
afecteazã economia.

Este şi în interesul guvernului să intervină, susţin reprezentanţii AOAR, pentru că scumpirea carburanţilor, alături de majorarea preţurilor administrate de stat, vor duce la creşterea ratei inflaţiei.

Îngrijorări ale oamenilor de afaceri legate de creşterea preţurilor combustibililor.


"Faptul că orice nominalizaţi în economie ca şi produs este obligat să transporte, să consume combustibil în procesul de producţie sau pe transport. Deci, ca urmare, este un element de cost la orice altceva face orice în lumea asta. a declarat Cristian Pârvan, secretarul general al AOAR.

Companiile petroliere au anunţat săptămâna trecută că preţul litrului de benzinã şi de
motorinã se formează transparent, în funcţie de preţurile barilului de petrol pe pieţele
internaţionale.

"Dacă tot nu conteazã că avem petrol şi gaze, noi am propus să oprim
exploatările de petrol şi gaze, să-l lăsăm generaţiilor care urmeazã şi să importăm şi noi
motorină, gaze, benzină, cum face Bulgaria, cum fac alte ţări care n-au rezerve de petrol
şi gaz, " a adăugat Cristian Pârvan.

Mai bine de trei sferturi din preţul plătit de şofer la pompă intră la bugetul de stat sub
forma TVA şi a accizelor.

Săptămâna trecută şi Uniunea Transportatorilor Rutieri a protestat faţă de scumpirea carburanţilor.

Soluţia propusă de UNTR este ca statul să returneze transportatorilor autorizaţi o parte a accizelor încasate.

În acest fel, susţine vicepreşedintele Uniunii Transportatorilor Rutieri, Ion Lixandru, ar fi redusă evaziunea din comerţul cu carburanţi.

"Din informaţiile date de companiile petroliere, 20% tranzacţioneazã combustibil în România care nu trece prin reţelele de distribuire, fie Lukoil, Petrom, OMV, Rompterol. Deci sunt cantitãţi uriaşe de combustibili, care, bineînţeles, intrând pe alte reţele, nu sunt accizate şi n-au nici TVA, " a afirmat Ion Lixandru.

Conform reprezentanţilor transportatorilor, preţul carburanţilor reprezintă aproape
două-treimi din costul transportului rutier, aşa că orice majorare are un impact important
asupra tarifelor de transport.


Etichete oameni de afacericarburantpreţcreşteretaxă

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live