Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: ŞTIRI * Meteo * Sport Miercuri, 26 Iunie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Răzvan Stancu

19 Februarie 2013
Vizualizari: 3614
Comentează add

Numărul scăzut al reclamaţiilor arată o teamă sau neîncredere a consumatorilor, afirmă la Matinal preşedintele Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Sorin Mierlea.

Consumatorii nemulţumiţi "trebuie să sesizeze autorităţile" Consumatorii nemulţumiţi "trebuie să sesizeze autorităţile" - Conține audio

razvan-stancu

Sorin Mierlea, preşedintele A.N.P.C.P.P.S. (dreapta) şi reprezentantul CNA, Pretor Şerban (stânga). Foto: protectia-consumatorilor.ro.

Invitat la Radio România Actualităţi la Apel Matinal, preşedintele Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Sorin Mierlea spune că reclamaţiile din partea cumpărătorilor nemulţumiţi din ultima perioadă nu au o creştere numerică, fapt ce poate fi determinat de mentalitatea cetăţenilor. 

"Sesizările acum, din punctul de vedere al creşterii numerice ar trebui să fie îmbucurătoare, dar, din păcate nu sunt foarte, foarte multe numeric, iar acest lucru cred ţine şi din punct de vedere al mentalităţilor noastre de cetăţeni în care de multe ori nu avem curajul, nu avem încredere să facem o sesizare şi că uităm faptul că făcând o sesizare, în primul rând rezolvăm problema noastră dar, mai ales, rezolvăm problema tuturor celor care vin după noi", a declarat Sorin Mierlea.

Preşedintele Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor spune că cea mai bună sancţiune care ar putea să o primească cineva care încalcă drepturile consumatorilor este ca fiecare dintre noi să boicotăm produsul, seviciul sau brandul respectiv. 

Audio: Invitat la Apel matinal, Sorin Mierlea, preşedintele Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. Realizator Eugen Rusu.

Referitor la produsele cumpărate de pe internet există o prevedere legislativă europeană şi naţională în care putem să returnăm fără niciun fel de motivaţie, în 15 zile, produsul înapoi fără a plăti taxe suplimentare, a declarat invitatul "Apelului Matinal".

Potrivit acestuia, trebuie să ne uităm ca site-ul care comercializează produsul, serivicul respectiv să aibă toate datele de identificare ale firmei, număr de telefon, adresă, să sunăm să vedem dacă există.

Instituţii pentru drepturile consumatorilor

Site-urile Autorităţii de Protecţie a Consumatorilor - anpc.gov.ro; pe site-ul Asociaţiei Naţionale de Protecţie a Consumatorilor - www.protectiaconsumatorilor.ro; şi nu în ultimul rând pe stie-ul campaniei - consumatoreuropean.ro.

În luna decembrie a fost lansat noul număr de protecţie a consumatorilor, număr scurt - 9551, la care pe lângă informaţii se pot obţine sfaturi, consiliere cum să se facă o plângere şi o reclamaţie eficientă. 

Drepturile consumatorilor vor fi analizate marţi în cadrul unor dezbateri la care vor participa reprezentanţii asociaţiilor ce ne protejează atunci când cumpărăm un produs sau un serviciu şi suntem nemulţumiţi de calitatea acestuia.

Dezbaterile se vor axa în principal pe modul în care sunt respectate condiţiile de acordare a garanţiilor la produse, în contextul în care este în derulare o campanie a Uniunii Europene pentru informarea consumatorilor din România "Este dreptul tău, acţionează". 


Etichete Apel matinalconsumatoriUEANPCSorin MierleasesizareAsociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilorinternetgaranţie

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live