Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Consolidarea cooperării în domeniul educaţiei şi formării până în anul 2020

Comisia Europeană şi statele membre solicită promovarea incluziunii sociale în şcolile din întreaga Europă.

Consolidarea cooperării în domeniul educaţiei şi formării până în anul 2020

Articol de Gabriela Tătărău, 02 Septembrie 2015, 09:43

Comisia Europeană şi statele membre solicită consolidarea cooperării în domeniul educaţiei şi formării până în anul 2020 şi, în special, promovarea incluziunii sociale în şcolile din întreaga Europă.

Aceasta este principala concluzie a unui raport comun publicat marți.

Proiectul de raport comun elaborat de Comisie şi de statele membre şi publicat marți solicită ca sistemele europene de educaţie şi formare să devină mai incluzive din punct de vedere social, în contextul eforturilor extinse de a combate radicalizarea ca urmare a atacurilor de la Paris şi Copenhaga din 2015.

Audio: Europa la zi.

În raport se propune o mai mare implicare politică pentru a aborda mai eficient provocările cele mai presante cu care se confruntă societatea noastră.

Cele şase noi priorităţi identificate în document includ îmbunătăţirea competenţelor şi perspectivelor de ocupare a forţei de muncă, crearea unor medii de învăţare inovatoare şi digitalizate şi, în acelaşi timp, cultivarea valorilor fundamentale de egalitate, nediscriminare şi cetăţenie activă.

Tibor Navracsics, comisarul european pentru educaţie, cultură, tineret şi sport, a declarat că: „ameninţarea radicalizării demonstrează necesitatea urgentă de îmbunătăţire a perspectivelor în materie de educaţie pentru toate comunităţile noastre.

Împreună cu miniştrii educaţiei, Uniunea Europeană îşi va consolida eforturile de a reduce abandonul şcolar timpuriu, de a combate excluziunea socială şi de a sprijini clasele eterogene în întreaga Europă.”

Comisarul european pentru ocuparea forţei de muncă, afaceri sociale, competenţe şi mobilitatea forţei de muncă, Marianne Thyssen, a adăugat că „în prezent, pentru a găsi un loc de muncă sunt necesare, mai mult ca oricând, competenţe relevante şi de înaltă calitate.

O mai bună cooperare în ceea ce priveşte educaţia şi formarea va contribui la îmbunătăţirea aptitudinilor profesionale şi a nivelurilor de competenţă pentru a combate decalajul dintre competenţe şi cerinţele pieţei şi pentru a-i sprijini astfel pe tinerii europeni să intre cu succes pe piaţa forţei de muncă.“

Raportul propune şi stabilirea de noi priorităţi pentru o perioadă de 5 ani, în locul ciclurilor anterioare de 3 ani, pentru a permite un impact pe termen mai lung.