Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: MATINALII DE WEEK-END (continuare) Sâmbătă, 01 Octombrie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Florin Lepădatu

28 Iulie 2022
Vizualizari: 759
Comentează add

Consiliul Concurenţei a sancţionat Mega Image cu 2 milioane euro, pentru furnizarea de informaţii inexacte legate de preţuri.

Consiliul Concurenţei a amendat Mega Image cu 2 milioane de euro

florin-lepadatu

  Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu Foto: Arhivă

Consiliul Concurenţei a sancţionat Mega Image cu amendă în valoare de 10,08 milioane lei (aproximativ două milioane euro) pentru furnizarea de informaţii inexacte privind preţurile unor produse de bază, precum uleiul de floarea-soarelui, conform unui comunicat al autorităţii pentru concurenţă, remis joi publicităţii.

Autoritatea de concurenţă a solicitat marilor retaileri, în cadrul unei cercetări de piaţă, o serie de informaţii referitoare la preţul mediu săptămânal de achiziţie şi de vânzare la raft pentru anumite produse de bază şi a constatat că există anumite neconcordanţe în răspunsul transmis de Mega Image, se menţionează în document.

Astfel, spre exemplu, în cazul preţului mediu lunar al uleiului de floarea-soarelui de 1 litru, din prima parte a acestui an, rezulta că Mega Image practica cel mai mic preţ la raft dintre retailerii analizaţi, de 3,69 de lei/litru, preţ afişat şi în aplicaţia Monitorul Preţurilor.

Produsul nu se regăsea, însă, în magazine la preţul indicat.

"Prin transmiterea de informaţii greşite, Mega Image a indus în eroare autoritatea de concurenţă, dar şi consumatorii care folosesc Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare pentru a afla unde pot găsi preţurile cele mai mici pentru produsele dorite. Am sancţionat compania pentru nerespectarea procedurilor impuse de lege şi, de asemenea, vom fi atenţi ca românii care utilizează platforma online să aibă acces, în continuare, la preţurile corecte transmise de companii", a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare este o aplicaţie online, lansată de Consiliul Concurenţei, care permite consumatorilor să afle preţurile practicate de către principalii comercianţi cu amănuntul de produse alimentare.

Datele din Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare sunt încărcate de lanţurile de magazine care participă la proiect: Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora şi Auchan.

Decizia de sancţionare va fi publicată pe site-ul autorităţii naţionale de concurenţă, după eliminarea informaţiilor cu caracter confidenţial, notează Agerpres.


Etichete Consiliul ConcurenţeiBogdan Chiriţoiu

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live