Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Comisia Parlamentului European investighează măsurarea emisiilor auto

Comisia Parlamentului European care investighează măsurarea emisiilor auto trece la o nouă etapă a anchetei, în care are nevoie de mai multe informaţii de la Comisia Europeană.

Comisia Parlamentului European investighează măsurarea emisiilor auto

Articol de Gabriela Tătărău, 15 Septembrie 2016, 11:21

Comisia Parlamentului European care investighează măsurarea emisiilor auto trece la o nouă etapă a anchetei, în care are nevoie de mai multe informaţii de la Comisia Europeană.

Raportul final ar trebui să fie gata în primăvara anului 2017.

Scandalul legat de testarea emisiilor în sectorul autovehiculelor s-a declanșat în SUA în septembrie anul trecut și se estimează că implică milioane de autovehicule pe motorină de la diferiți producători.

AUDIO: Europa la zi. Euranet Plus.

În urma acestor dezvăluiri, Parlamentul European a înființat pe 2 martie o comisie de anchetă pentru a investiga situația măsurării emisiilor în industria autovehiculelor.

Scopul acestei comisii este să afle dacă oficiali europeni sau din statele membre au avut suspiciuni sau chiar au ştiut de existenţa dispozitivelor folosite pentru a păcăli senzorii de poluare în timpul testelor oficiale efectuate maşinilor, înainte de descoperirea situaţiei din SUA.

În plus, Parlamentul European vrea să ştie de ce autorităţile naţionale şi internaţionale nu au fost mai prudente în gestionarea problemei discrepanţelor dintre măsurători şi realitate.

Până în momentul de față, comisia de anchetă a Parlamentului European pentru măsurarea emisiilor în sectorul autovehiculelor a avut 12 întruniri, care au totalizat aproape 50 de ore de audieri la care au participat 37 de experți IT și reprezentanți ai societății civile, organizațiilor de mediu și industriei autovehiculelor.

Înainte de audieri, aceştia au răspuns în scris la peste 400 de întrebări.

În plus, a fost comandat un studiu al discrepanţelor între emisiile aprobate în urma testărilor şi cele reale.

În a doua jumătate a mandatului vor fi audiaţi comisari europeni actuali sau foști comisari cu privire la procedurile existente și propuse de testare și cu privire la ce au știut sau nu au știut despre dispozitivele de invalidare.

Parlamentul și Consiliul, acesta din urmă reprezentând guvernele, iau în considerare aducerea la zi a regulilor privind emisiile, pentru a se asigura că testele reflectă mai bine poluarea provenită de la autovehicule în condițiile reale.

Până la finele anului, Comisia se va reuni încă de 10 ori şi va mai audia o mulţime de reprezentanţi ai autorităţilor naţionale şi regionale din statele membre ale Uniunii Europene, ca şi ai fabricanţilor de autoturisme. Raportul final ar urma să fie prezentat în plenul Parlamentului până pe 2 martie 2017.