Pe scurt:
Ascultă Radio Romania ActualităţiAscultă Live Acum: Matinal Marţi, 12 Noiembrie

Cele mai citite

Articole recente

Ştiri

Autor

Răzvan Stancu

29 Iulie 2019
Vizualizari: 736
Comentează add

Un site de comerţ online dotat cu butonul ''îmi place'' al Facebook trebuie de acum încolo să-şi informeze clienţii că împărtăşeşte datele lor personale cu grupul american.

CJUE reglementează utilizarea butonului ''like'' al Facebook

razvan-stancu

  Foto: Arhivă.

Un site de comerţ online dotat cu butonul ''îmi place'' al Facebook trebuie de acum încolo să-şi informeze clienţii că împărtăşeşte datele lor personale cu grupul american şi să le ceară consimţământul, a decis luni justiţia europeană, relatează AFP, citat de Agerpres.


Curtea de Justiţie a UE (CJUE) a afirmat în verdictul său că aceste site-uri web sunt responsabile în comun cu gigantul american de colectarea şi transmisia datelor personale ale clienţilor lor.

Curtea a fost sesizată de justiţia germană în 2016. Asociaţia consumatorilor din Renania de Nord Westfalia (land din vestul Germaniei) reproşa site-ului de vânzări online de haine Fashion ID, proprietatea grupului Peek & Cloppenburg, că a transmis Facebook datele personale ale clienţilor săi fără consimţământul lor.

Sesizat despre litigiu, tribunalul din Dusseldorf, vestul Germaniei, a cerut un aviz al CJUE, cu sediul în Luxemburg.

Curtea a precizat în verdictul său că site-ul nu este, pe de altă parte, responsabil de modul în care sunt tratate ulterior aceste date de către Facebook.

Bitkom, federaţie germană care reprezintă companiile active pe internet, a criticat acest verdict, apreciind că pune în seama site-urilor web o enormă responsabilitate şi că va spori birocraţia.


Etichete facebooksite de comertreglementarelikedate personalecjue

Articole cu teme similare:

Recomandarile editorului:

X

Candidaţii la preşedinţia Comisiei Europene participã la o dezbatere Eurovision, la Parlamentul European - Video Live